Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Wednesday, November 23, 2011

Awas, santau sedang menyerang!


Sekarang musim batuk....

Mungkin kerana musim tengkujuh yang menukarkan suhu panas kepada sejuk silih ganti menyebabkan antara tubuh kita yang tak mampu menerima keadaan begini. Mahu saja, cuaca yang lembab memudahkan pergerakan virus batuk kering. Mungkin juga ramai yang terlebih makan buah rambutan kerana buahnya yang bersepah di masa ini.

Di mana-mana saja sekarang ramai yang demam panas, pening kepala, selsema dan batuk.

Ujian saya..... saya simpulkan jin-jin santau sedang dilepaskan oleh para penternak ie tukang sihir.

Sesiapa yang rajin mencerap dan menguji sila lakukan langkah-langkah ini:

1. Dapatkan bebrapa orang yang sedang mengalami penyakit batuk
2. Beritahu dia yang saudara nak uji ini sakit biasa atau ada kena mengena dengan gangguan.
3. Baca AlFatihah, ayat kursi dan 3 qul sambil berniat mohon ALLAH beri petunjuk
4. Sebut perkataan "santau" berulangkali
5. Jika pesakit batuk anda berhenti menyebutnya sehingga ia tenang dan tidak batuk lagi
6. Setelah dia agak lega, ulang semula dengan menyebut perkatan "santau" berulangkali.
7. Perhatikan adakah dia batuk semula?
8. Jika semasa anda membuat kajian, dia batuk adakah orang lain yang batuk?
9. Jika ada yang batuk, jalankan ujian kepadanya pula....

Untuk makluman jin santau amat sensitif kepada perkataan santau itu sendiri. Dia akan trigger dan begitu juga jika ada yang batuk santau... jin-jin santau yang lain juga trigger. Jin santau samalah seperti ayam jagoan yang pantang ada yang berkokok....

Bagaimana nak merawat....

Oleh kerana penyebaran sekarang tidak secara fokus, hanya pelepasan menyelerak kerana kandang dah penuh, rawatannya akan mudah biizniLLAH.

Belilah kelapa muda. Bacakan Alfatihah, ayat kursi, 3qul lalu ditiup sambil berdoa mohon kesembuhan. Minumlah sebiji sehari selama 3hari berturut-turut.

Selamat berjuang!
7

Friday, November 18, 2011

Rawatan Hujung Minggu


Meja Pendaftaran


Ruang Menunggu


Partition


Bilik Rawatan


Tempat Pelatih


Rawatan dijalankan

Setiap ahad dari jam 2.30ptg hingga 5.00ptg

Sunday, November 13, 2011

Patung sihir pesaing

Patung sihir pesaing

KESAL...Ahmad menunjukkan patung sihir yang ditemui di tepi pintu masuk kedainya.
KESAL...Ahmad menunjukkan patung sihir yang ditemui di tepi pintu masuk kedainya.

JOHOR BAHRU: Dengan matlamat mahu menewaskan saingan dalam perniagaan, ada usahawan bertaraf VIP menggadai akidah apabila menggunakan ilmu sihir ‘bersenjatakan’ patung diperbuat daripada tanah kubur yang dibeli daripada bomoh dengan harga RM1,000 hingga RM2,000.

Patung sihir yang dikafan dan diikat dengan benang itu dikatakan mempunyai kuasa untuk ‘menghilangkan’ sesebuah premis daripada pandangan orang ramai jika objek terbabit diletak atau ditanam di dalam kawasan premis.

Taktik kotor dalam perniagaan itu didedahkan seorang usahawan yang hanya mahu dikenali sebagai Datuk Ahmad, 55, selepas dia menjadi mangsa pesaingnya yang menggunakan patung sihir terbabit.

Ahmad yang terbabit perniagaan herba sejak 20 tahun lalu berkata, dia tidak menyangka pesaingnya yang turut bergelar Datuk bertindak sejauh itu hanya kerana ingin menjatuhkan perniagaannya.


“Segala-galanya bermula apabila saya mahu mengembangkan perniagaan dengan menyewa sebuah premis di bandar raya ini sejak sebulan lalu.

“Pada jam 4.30 petang kelmarin, seorang rakan usahawan bergelar Datuk menghubungi saya dan memberitahu ada kejutan menanti saya di depan pintu kedai sebelum dia memutuskan panggilan secara tiba-tiba,” katanya.

Saturday, November 5, 2011

Rawatan Islam dan Isu Syirik


AlhamduliLLAH dan tahniah kepada JAIS yang telah berjaya mengumpulkan para pengamal rawatan Islam pada 3hb. Nov. yang lalu.

Pembentang kertas kerja yang pertama alFadhil Ust. Dr. Zulkifli memberikan garis panduan berkenaan rawatan Islam yang berkisar dari definasi, keperluan menuntut, isu sihir serta tangkal/azimat dan sebagainya.

TG Harun Din mencadangkan pengharaman penggunaan tangkal kerana mudah sangat untuk terjatuh kepada syirik, namun Dr. Zul menegaskan apabila Islam mengatakan harus maka hukumnya tetap harus dan bersetuju supaya seboleh mungkin tangkal yang harus ini tidak digunakan.

AlFadhil Ust. Dato' Ismail Kamus walaupun kelihatan uzur dengan masalah buah pinggangnya tetap ingin menyumbang sebagai pembentang kertas kerja yang kedua. Dalam keadaan payah ust. menerangkan beberapa penyelewengan dalam rawatan seperti pembedahan batin, ancak, makyong dan sebagainya. Beliau juga menceritakan kisah seorang pengembara yang membakar jin dengan menggunakan ayat kursi.

Seorang peserta mencadangkan agar perawat tidak mengaitkan gangguan dengan saka kerana ini adalah fitnah kepada orang yang telah meninggal. Beliau juga mencadangkan perawat Islam menggalakan penggunaan dirham dan dinar sebagai bayaran imbuhan merawat.

Saya ingin tegaskan pendirian saya dalam hal-hal di atas. Yang pertama kaitan ayat dengan khafiat seperti penggunaan ayat kursi untuk membakar jin. Lebih mudah bagaimana sesuatu surah atau ayat al-Quran mempunyai "kuasa" untuk tujuan tertentu seperti membakar, memecah dsb.

Dalam sebuah kitab yang menyelidik bagaimana bacaan Al-Quran boleh menyembuhkan penyakit dinyatakan keberkesanan mendengar bacaan Al-Quran dalam menyembuh penyakit.

Sebagai perawat kita diajar dengan pendapat Ibnu Taimiyah yang juga dipertegaskan oleh Imam AsShafie bahawa para perawat hendaklah beriktikad bahawa ayat-ayat Al-Quran tidak akan memberi apa-apa kesan kecuali dengan izin ALLAH. Barang siapa yang beriktikad ayat-ayat Al-Quran memberi kesan tanpa menghubung-kaitkan dengan izin ALLAH ia telah melakukan "penduaan" dalam tauhid uluhiahnya yang boleh menjatuhkannya kepada syirik.

Di sinilah titik tolak mudahnya seorang perawat mensyirikkan Allah secara khafi.

Bagaimana pula dengan penegasan ALLAH yang selalu dibaca oleh perawat tentang "Kami turunkan daripada Al-Quran itu, penyembuhan dan rahmat bagi orang mukmin...". Bukankah ALLAH sendiri menegaskan pada ayat-ayat Al-Quran itu ada "ayat-ayat" yang boleh dibaca untuk penyembuhan?

Bagaimana pula tentang penegasan berkenaan madu, bekam, habbatus sauda yang diulas oleh TH Harun Din bahawa para perawat jangan asyik merawat secara rukyah tetapi rawatan itu luas termasuklah penggunaan bahan dan juga berbekam.

Pegangan kita sebagai perawat ialah apabila sesuatu itu ditegaskan berdasarkan Al-Quran dan Hadis, ia adalah benar dan mesti diimani. Bezanya keimanan dan keyakinan bahawa ayat Al-Quran atau bahan bahan-bahan rawatan boleh digunakan sebagai syifa tersangkut kepada IZIN ALLAH. Meletakan kesembuhan kepada ayat mahupun bahan semata-mata seperti kata-kata jika anda sakit batu karang bacalah ayat pemecah boleh menjerumus kepada mensyirikan ALLAH, na'uzubiLLAH.

Bagaimana pandangan peserta tentang menyatakan kepada pesakit yang dia ada saka?

Perawat yang berpengalaman, sepertimana seorang doktor mestilah mendiagnos pesakit terlebih dahulu. Kondisi pesakit, simptom semasa jaga, semasa tidur, perangai dsb mestilah dicerap sebelum melakukan rawatan. Sekiranya pesakit seorang yang "panas baran", suka makin daging kambing, bermimpi didampingi harimau putih... seorang perawat boleh menyimpulkan bahawa pesakit "mungkin" berSAKA harimau. Perawat seterusnya mendiagnos dengan teknik-teknik lain seperti teknik 18-81 dsb bagi menajamkan diagnosnya.

Setelah diyakini maka perawat memaklomkan bahawa dia "mungkin" bersaka. Rawatan saka tak sama dengan sihir, mahupun jin kubur, jin rumah, jin asyik, jin tasik dsb.

Pesakit misalnya didiagnos makanan kegemaran saka, maka pesakit sebagai tanda protes tak mahu bersaka perlu diajar supaya menjauhi makanan berkenaan. Pesakit juga perlu diajar menjadi vegeterian dalam suatu tempoh masa dan kesan dari aktiviti vegeterian ini berlaku provokasi dsb.

Menyatakan bahawa pesakit "mungkin" bersaka, kena sihir, asyik, jin kubur dsb tidak salah. Yang salah adalah mengatakan secara pasti anda bersaka, anda kena sihir, dalam badan anda ada 35 ekor jin dsb. Ini perbuatan menilik! Jauhilah dari menjadi kahin yang amalannya tidak diterima oleh ALLAH SWT.

Menyentuh penggunaan dinar dan dirham sebagai imbuhan merawat dengan alasan untuk mengajak masyarakat kepada sistem kewangan Islam adalah suatu yang tidak praktikal. Bayangkan 1 dinar @ dirham sekarang bernilai RM800.00! kita tidak perlu menyusahkan pesakit yang sudah sakit....

Pengumuman:

Tahap 1 akan diadakan pada 22-23hb. Januari 2012 bertempat di Akrine Kuang.

Untuk tahap ini kursus akan memfokuskan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini adalah bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Pengenalan kepada makhluk halus
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar (tarik guna serban / botol) atau membunuh
* Teknik mandian
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan

Tuesday, November 1, 2011

Gambar2 KIRI Tahap 1


Peserta over flow... maaf le yg xnampak


Kursus kali ni xde yang "menumpang" gambar ye


The most ceria picture


Lama xmasuk kelas.... macam kuliah kat U pulak


Jauh teringat kampung halaman ... Batu Gajah


Ini macam jiran sebelah rumah aje!


do not "kurung" pls!


Kali pertama menyembelih isteri sendiri....


Bila nak habis tahsin ni?


Kalau boleh air penawar tu nak ambil semua...

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)