Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Wednesday, September 26, 2012

Jawatan kosong - Pembantu perawat

Assalamua'laikum,

Permohonan adalah dibuka kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi pembantu perawat di Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan Kuang. Butiran tawaran adalah seperti berikut:

Jawatan : Pembantu Perawat - 2 kekosongan
Skop kerja : Membantu perawat dalam melakukan rawatan dan keperluan rawatan samada di klinik ataupun di tempat lain. Ini termasuk melakukan kerja-kerja pentadbiran yang berkaitan. Pembantu perawat juga diperlukan untuk mengendalikan rawatan asas seperti scanning gangguan, menyediakan kelengkapan rawatan, meruqyah bahan-bahan rawatan dll.
Tempoh : Pembantu perawat yang dipilih akan berkhidmat secara kontrak selama 2 tahun.
Keistimewaan : Pembantu perawat akan diajar secara mendalam berkenaan kaedah rawatan Akrine dan setelah tamat tempoh kontrak boleh memilih samada ingin terus dengan pusat rawatan atau membuka klinik sendiri.

Kelayakan : telah mengikuti kursus anjuran Akrine

Sesiapa yang berminat sila emailkan butiran peribadi ke akrine@yahoo.com sebelum atau pada 15hb. Oktober 2012. Permohonan yang layak akan dipanggil untuk temuduga.

Tuesday, September 25, 2012

Akta baharu terima perubatan Islam

  Oleh JUNHAIRI ALYASA


PENGAMAL perubatan Islam akan dipantau oleh Majlis Perubatan Tradisional dan Komplementari selepas ini. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR – Semua pengamal perubatan Islam termasuk tukang urut dan bidan di negara ini akan diwajibkan berdaftar dengan Kementerian Kesihatan apabila Akta Perubatan Tradisional dan Komplementari 2012 (TCM) dikuatkuasakan tidak lama lagi.

Menerusi akta tersebut, pengamal perubatan Islam yang gagal berbuat demikian boleh dikenakan denda sebanyak RM30,000 atau penjara dua tahun untuk kesalahan pertama. Bagi kesalahan kedua pula, mereka akan didenda RM50,000 atau tiga tahun penjara.

Antara bidang perubatan tradisional lain yang dimasukkan di bawah akta tersebut selain tukang urut dan bidan ialah perubatan Melayu lain seperti perubatan berasas herba, perubatan tradisional Cina seperti akupuntur, moxibustion dan Qi Gong serta perubatan tradisional India iaitu ayurveda, siddha dan yoga.

Ketika ini, terdapat kira-kira 15,000 pengamal perubatan Islam yang menyediakan perkhidmatan kepada orang ramai di seluruh negara.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai (gambar kecil) berkata, kaedah perubatan Islam telah dimasukkan ke dalam akta tersebut setelah mendapat rayuan daripada pertubuhan yang mewakili pengamal perubatan tersebut.

“Pada awalnya, kita tidak masukkan kerana ia memerlukan persetujuan Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia). Selepas dapat persetujuan Jakim, mereka perlu sokongan negeri-negeri sebab itu kita teruskan rang undang-undang ini tanpa memasukkan perubatan Islam.

“Malah, kita ingat perkara ini terletak di bawah bidang kuasa Jakim tetapi Jakim telah meminta supaya perkara ini diletakkan di bawah kementerian,” katanya ketika ditemui pemberita di Dewan Rakyat semalam.
Kosmo! sebelum ini melaporkan Gabungan Persatuan Pengamal Pengubatan Islam Malaysia meminta Kementerian Kesihatan menyemak semula Rang Undang-Undang Perubatan Tradisional dan Komplementari yang dikatakan tidak menyenaraikan kaedah rawatan perubatan Islam di dalamnya.

Ekoran itu, Tiong Lai telah memasukkan definisi perubatan itu ke dalam rang udang-undang tersebut untuk bacaan kali kedua di Dewan Rakyat semalam.

Beliau menjelaskan, semua pengamal perubatan tersebut akan dipantau oleh Majlis Perubatan Tradisional dan Komplementari yang berfungsi sama seperti Majlis Perubatan Malaysia.

“Majlis ini akan diwakili oleh pakar-pakar daripada bidang masing-masing dan menjadi sebuah badan yang memastikan setiap pengamal mempraktikkan amalan atau ilmu mereka dalam keadaan profesional,” ujarnya.
Menurut Tiong Lai, pelaksanaan akta tersebut akan membolehkan rakyat mendapat perkhidmatan yang berkualiti dan selamat.

Tambah beliau, Jakim juga akan mempunyai institusi khas untuk memastikan seseorang pengamal perubatan Islam itu adalah profesional dan diiktiraf.

Ulasan saya :

Sepatutnya perubatan Islam tidak dimasukan di bawak Akta TCM ini dan adalah benar pemantauan di buat oleh Jakim. Saya tak pasti adakah GAPIMA merujuk hal ini kepada persatuan-persatuan yang bernaung di bawahnya.

Thursday, September 20, 2012

Fakta dan Data Contoh Ruqyah Syirkiyyah di Indonesia

 

ruqyah-yinyang


Pengertian Ruqyah Syirkiyyah

Ruqyah Syirkiyyah ialah bacaan mantra-mantra, pengagungan dan penyebutan jin, orang-orang shalih, penghormatan pada bintang-bintang, malaikat atau pun prilaku-prilaku pada saat ruqyah yang mengandung dosa syirik, bid’ah, atau khurafat. Ruqyah semacam ini dilarang dalam syari’ah. Sebagaimana Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
“Sesungguhnya mantra-mantra, azimat, dan guna-guna adalah syirik.” (HR.Abu Dawud dan Ahmad).
Ibnu at-Tiin berkata,”Itulah ruqyah yang dilarang yang dipergunakan ma’zim dan lainnya, yaitu orang yang mengakui adanya penundukan jin untuknya. Selain itu ia juga mampu mendatangkan hal-hal yang syubhat yang merupakan kombinasi hak dan bathil, kemudian digabungkan dengan dzikir pada Allah dengan sesuatu yang meragukan (berupa latihan tenaga dalam atau bertapa diiringi dzikir pada Allah, puasa dan wirid ribuan kali untuk mendapatkan kemampuan ghoib dan lain sebagainya).”

Penyimpangan Dalam Praktek Ruqyah Syirk Dewasa Ini

Adapun bentuk-bentuk penyimpangan dalam praktek ruqyah dewasa ini yang harus kita waspadai agar tidak tertipu dan malah ikut-ikutan tersesat adalah sebagai berikut:
  1. Peruqyah memegang tubuh seorang yang bukan muhrimnya secara langsung hingga saling bersentuhan kulit tanpa ada perantara sedikitpun (tanpa memakai media kayu, atau sarung tangan yang tebal pada saat darurat yang menyebabkan peruqyah terpaksa menyentuh atau tersentuh tubuh pasien yang bukan muhrimnya secara langsung)
  2. Peruqyah hanya memandang mata pesakit, tanpa membaca bacaan ruqyah.
  3. Peruqyah hanya memijit-mijit badan pesakit tanpa mengucapkan bacaan ruqyah.
  4. Peruqyah hanya mencaci jin, dan enggan untuk membaca do’a- do’a Isti’adzah.
  5. Peruqyah membaca bacaan ruqyah, tapi dicampur dengan bacaan yang tidak jelas maknanya.
  6. Peruqyah melafazhkan bacaan ruqyah tapi dicampur dengan mantra syirik.
  7. Peruqyah membaca bacaan ruqyah, tapi juga menggunakan jimat sebagai alat pengobatan.
  8. Peruqyah membaca bacaan ruqyah tapi dibolak-balik kalimatnya atau hanya komat-kamit.
  9. Peruqyah membaca bacaan ruqyah tapi juga menggunakan media lain untuk memindahkan penyakit atau meminta syarat tertentu yang tidak sesuai syari’at.
  10. Peruqyah membaca bacaan ruqyah, tapi juga melakukan telahan-telahan perkara yang sifatnya ghaib atau langsung memvonis ada atau tidak adanya jin pada peakit.
  11. Peruqyah membaca ruqyah tapi mengaku bisa mengobati pesakit dari jarak jauh.
  12. Peruqyah membaca bacaan ruqyah tapi mengaku bisa melihat jin dan menangkapnya.
  13. Peruqyah membaca bacaan ruqyah seraya melakukan jurus-jurus pernapasan tenaga dalam tertentu.
  14. Peruqyah membaca bacaan ruqyah tapi menggunakan mediator orang lain agar kerasukan kemudian melakukan proses pengobatan.
Ciri-ciri Perdukunan Dalam Ruqyah Syirk

Perdukunan telah merasuk dalam masyarakat Islam, sehingga batas antara kebenaran dan kebathilan menjadi samar. Karena banyak ilmu-ilmu perdukunan (kahanah) dikemas dengan kemasan agamis dan modernis, sehingga masyarakat Islam banyak yang tertipu oleh para dukun dan paranormal.

Sebagai contoh, banyak pesakit yang menyampaikan keluhan-keluhan mereka pada team ruqyah, setelah sekian lama menderita sakit terkena sihir dan telah berobat ke banyak orang, ada yang disebut sebagai orang pintar, paranormal, orang tua, kyai, grand master energi, ahli spiritualis. Baik yang menggunakan cara tradisonal seperti bunga kembang setaman, menyan, atau pun yang menggunakan sarana modern seperti transfer energi, kartu yang diisi energi ghaib, bahkan cara-cara yang terkesan agamis seperti membaca lafaz-lafaz berbahasa arab sesungguhnya bukanlah ikhtiyar yang dianjurkan syari’at. Karena Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:
“Barangsiapa mendatangi tukang ramal atau dukun, kemudian menayakan kepadanya tentang sesuatu, maka tidak akan diterima shalatnya selama 40 hari.”
Ada sebuah fenomena dimana pada era kemajuan tekhnologi saat ini para dukun merubah jubah tradisionalnya menjadi jubah modern. Mereka kini menggunakan istilah-istilah modern dalam prilaku sesatnya. Seperti pada saat mereka melihat sesuatu yang terjadi pada masa lalu atau meramalkan yang akan terjadi di masa depan dengan mengistilahkannya sebagai ilmu clairvoyance. Padahal sesungguhnya tetaplah ia masuk dalam hadits Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam sebagai tukang ramal atau dukun walau ia menggunakan istilah-istilah modern sekali pun. Dan orang yang percaya apa yang dikatakan dukun “modern”ini (walau ia mengatakan dari hasil meditasi pembukaan chakra ajna, dari ilmu metafisik dan cara-cara bid’ah lainnya) tetaplah ia ingkar terhadap apa yang diturunkan kepada Rasulullah, sebab Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:

"Barangsiapa mendatangi tukang ramal atau dukun, kemudian membenarkan apa yang dikatakannya, maka sungguh telah ingkar terhadap apa yang diturunkan kepada Muhammad Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam.” 

Dan jika mereka dengan angkuhnya mengatakan kami bisa mengatahu hal-hal yang ghaib karena dari hasil latihan tenaga dalam atau berlatih ilmu metafisik, tetaplah mereka tertipu oleh syaitan dan seolah-olah mereka lebih baik dari Rasulullah. Sebab Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam sendiri tidak tahu hal-hal yang ghaib melainkan apa yang telah diwahyukan pada Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam. Allah berfirman tentang hal ini di dalam surat Al-A’raf ayat 7:188
قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَآءَ اللهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ َلاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ
Katakanlah:’Aku tidak berkuasa menarik kemanfaatan bagi diriku dan tidak (pula) menolak kemudharatan kecuali yang dikehendaki Allah. Dan sekiranya aku mengetahui hal-hal yang ghoib, tentulah aku membuat kebajikan sebanyak-banyaknya dan aku tidak lain hanyalah pemberi peringatan, dan pembawa berita gembira bagi orang-orang yang beriman.’”
Harus kita ketahui bersama bahwa hakikat keghaiban hanya milik Allah semata dan hanya diberitakan sesuatau yang ghaib itu kepada Rasul yang diridhai-Nya.

 Allah Azza wa Jalla menyatakan dalam firmannya:
عَالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلَى غَيْبِهِ أَحَدًا إِلاَّ مَنِ ارْتَضَى مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ رَصَدًا
"(Dia adalah Tuhan) Yang Mengetahui yang ghoib, maka Dia tidak memperlihatkan kepada seorangpun tentang yang ghoib itu itu kecuali kepada Rasul yang diridoi-Nya, maka sesungguhnya Dia mengadakan penjagaan (malaikat) di hadapan dan dibelakangnya.” (al-Jin 72: 26-27)
Adapun ciri-ciri perdukunan (Kahanah) dan peramalan (‘Iraafah) yang banyak dilakukan oleh orang-orang yang melakukan terapi ruqyah syirik dan mengaku punya ilmu ghaib atau ilmu metafisika adalah sebagai berikut:
  1. Mensakralkan mantra-mantra selain kalimat-kalimat Allah dengan bahasa Arab atau yang lainnya dengan syarat-syarat tertentu sebagai taqarrub kepada thaghut yang disembah dan dimintai pertolongan. Misalnya: sesaji, penyembelihan binatang, puasa mutih, puasa ngebleng, puasa pati geni dan sebagainya.
  2. Menghinakan Al-Qur’an atau kalimah thayyibah dengan membacanya dari belakang, menguranginya, menambahnya, mengubahnya atau membacanya di tempat najis dengan telanjang.
  3. Ada lafaz-lafaz yang tidak jelas maknanya, atau tidak ada hubungannya satu sama lainnya.
  4. Ada nama-nama thaghut yang diagungkan, atau nama-nama syaitan yang dijadikan wasilah kepada Allah.
  5. Dengan membayangkan simbol-simbol tertentu atau dibarengi dengan gerakan tertentu.
  6. Dengan membayangkan seolah-olah melakukan sesuatu sesuai dengan keinginannya. Misalnya: membaca satu ayat dari surat Yusuf dengan hitungan tertentu untuk melakukan sihir mahabbah kepada seorang gadis cantik, agar bisa jadi pacarnya. Maka ia saat membaca Lii saajidiin, ia membayangkan gadis itu tunduk kepadanya.
  7. Ada permohonan kepada selain Allah untuk menyelesaikan hajatnya, atau untuk membentengi dirinya, atau untuk menolak serangan sihir.
  8. Mengirimkan Al-Fatihah kepada orang mati dengan keyakinan arwahnya akan datang kepadanya, kemudian arwah itu dimintai tolong untuk membantu urusannya.
  9. Ada juga dengan cara menulis mantra-mantra di kertas kemudian itu dibakar, abunya dimasukkan ke dalam segelas air untuk diminum.
  10. Ada juga dengan menulis mantra-mantra syirik kemudian dijadikan azimat yang diyakini untuk penangkal bala’ atau untuk mendatangkan manfaat.
  11. Bertanya namanya, nama ayahnya dan nama ibunya untuk dimanterai.
  12. Meminta salah satu benda penderita (foto, kain, saputangan, peci, baju, dan sebagainya) sebagai syarat ritual atau deteksi.
  13. Terkadang minta binatang dengan sifat tertentu (ayam cemani, burung pelatuk bawang dan lain sebagainya), atau media lain seperti bunga kantil, minyak ponibalsawa atau zakfaron, daun sirih ketemu ruas, buah apel Jin, tanah dari rumah penderita, tanah kuburan, air sumur kramat, slametan dan sebagainya.
  14. Menulis azimat-azimat tertentu (rajah), menggambar segi empat yang didalamnya ditulisi huruf dan angka, dan sebagainya.
  15. Membaca mantera-mantera yang tidak difahami, potongan ayat Al-Qur'an yang dipisah-pisah dan sebagainya.
  16. Kadang-kadang menyuruh penderita menyepi tidak terkena sinar matahari.
  17. Kadang-kadang tidak boleh menyentuh air pada masa-masa tertentu, atau mandi tengah malam.
  18. Memberi benda-benda yang harus ditanam di tanah, ditempel di atas pintu, sikep, susuk, keris, akik, cincin besi,'air sakti', telur, 'sabuk perlindungan', benang untuk ditalikan di tubuh dan sebagainya atau memberikan batu kristal yang dikatakan sebagai media penarikan dan penyaluran energi.
  19. Menyuruh penderita beribadah dan berwirid bid'ah (contoh: puasa mutih, bertapa atau meditasi, konsentrasi pada foto seseorang, istighosah, tahlilan, wirid sampai ribuan kali, ziarah kubur wali dengan meminta syafaat didalamnya dan lain sebagainya).
  20. Terkadang sudah tahu duluan masalahnya, nama dan tempat asalnya. Dia juga bisa melihat ada Jin di dalam diri seseorang.
  21. Terkadang punya kamar khusus di rumahnya yang tidak boleh dimasuki orang lain.
  22. Ada pantangan terhadap dirinya dan penderita terhadap hari atau tanggal tertentu (tahayyur).
  23. Menulis ayat Al-Qur'an dengan sungsang, dari kiri atau dengan darah (haid) atau sesuatu yang najis.
  24. Kebanyakan suram wajahnya, kebanyakan merokok, membakar kemenyan, sulit untuk tawadhu.
  25. Suka mendeteksi penyakit dengan mengistilahkan dengan kepekaan tangan, memakai pendulum, transfer energi dan lain sebagainya.
  26. Menggunakan ritual sihirnya dengan istilah “pembukaan”, shaktivat, inisiasi, attunement, pengisian, pembersihan dan pembukaan aura, pembuangan energi negatif, pembersihan karma negatif dan lain sebagainya.
  27. Melakukan ritual atau prilaku aneh dalam pelaksanaan hajatnya seperti menggerakkan tangan seolah-olah menulis, menangkap atau menolak sesuatu, menyedot atau mengeluarkan napas dengan keras dengan mengejangkan salah satu anggota tubuhnya (biasa dilakukan oleh mereka yang belajar senam pernapasan tenaga dalam).
  28. Memegang bagian-bagian tubuh pesakit yang bukan muhrimnya secara langsung (bersentuhan kulit) dalam prosesi pengobatan.
  29. Memberikan wejangan-wejangan yang bertentangan dengan ajaran Islam
Contoh Gambar Iklan Ruqyah Eyirk

1. Ruqyah Syirk Padepokan Bhakti Nusantara

Lihatlah iklan Ruqyah Padepokan Bhakti Nusantara, Sang Guru mencampur adukkan ruqyah dengan ilmu metafisika seperti reiki, meditasi, pembukaan indra ke enam/mata ke tiga, pengasihan dan lain-lain.

BNGR


2. Ruqyah Syirk Padepokan Walisongo

MTIHM-WALISONGO

Terapi ruqyah fersi padepokan Walisongo ini sangat aneh, pembaca bisa melihat iklannya yang membagi ruqyah kedalam banyak versi dan tingkatan seperti:
  1. Terapi Ruqyah I (tilawah membaca Al-Qur’an)
  2. Terapi Ruqyah II (tirta husada)
  3. Terapi ruqyah III (pemijatan).
  4. Terapi Ruqyah IV (telur Rebus).
  5. Terapi Ruqyah V (Gembolo Banyu)
  6. Terapi ruqyah VI (telehusada “pengobatan jarak jauh)
  7. Terapi Ruqyah VII (Swahusada/dri sendiri)
  8. Terapi Ruqyah VIII (Menetralisir rumah/pekarangan/ tempat usaha dari gangguan sihir).
Ruqyah ala padepokan Walisongo ini sangat menyimpang sebab mencampur adukkan ruqyah yang murni menggunakan bacaan ayat suci Al-Qur’an dengan ilmu klenik/perdukunan dan apa hubunganya ruqyah dengan telor rebus ?

3. Ruqyah Syirk Padepokan Kumbang Malam

PHTGM
PKHGP

Ruqyah padepokan Kumbang Malam ini benar-benar sesat sebab jika terapi ruqyah syar’iyyah mengeluarkan Jin dalam tubuh tetapi ruqyah mereka malah memasukkan Jin kedalam tubuh seseorang. Coba lihat tulisan KELEBIHAN RUQYAH PADEPOKAN KUMBANG MALAM, tertulis disana Jin bisa dimasukkan kedalam tubuh salah satu anggota keluarga/anak yang siap. Tujuan memasukkan Jin dari terapi ruqyah syirik ala Pedepokan ini tidak lain khodam Jin dari penerapi masuk untuk mengusir Jin yang ada dalam tubuh pesakitnya. Praktek semacam inilah yang sering memfitnah klinik ruqyah syar’iyyah dengan mengatakan ruqyah syar’iyyah memasukkan Jin padahal praktek tersebut adalah praktek ruqyah syirik.

Selain itu ciri khas yang PASTI ditemui dari ruqyah syirik, mereka selalu mencampur adukkan ruqyah dengan ilmu kesaktian/metafisika. Seperti bisa dilihat pada iklan diatas, Padepokan Kumbang malam mengajarkan juga reiki, tenaga dalam, ruwatan dan ruqyah satu paket dalam keilmuan mereka.

3. Ruqyah Syirk Ma’had Qolbun Salim

MQM
Tidak semua pesantren bersih dari ilmu sihir dan praktek kesyirikan, contohnya iklan Ma’had Qolbun Salim. Selain membuka praktek ruqyah ma’had ini juga membuka praktek pengobatan dengan ilmu metafisika seperti reiki, prana dan semacamnya. Sungguh ironis, banyak masyarakat yang ketika mendapatkan efek negatif dari praktek ruqyah menyimpang yang dilakukan oknum kyai mengakibatkan praktek ruqyah syar’i terkena getahnya, padahal ciri khas praktek ruqyah syar’i TIDAK pernah menggabungkan pengobatan ruqyah dengan ilmu ghaib/supranatural/metafisika dan TIDAK memakai bantuan Jin dalam pengobatan ruqyah.

Dari beberapa contoh ruqyah syirik diatas, saya harap umat muslim hati-hati dengan pengobatan ruqyah, sebab sekarang ini sangat menjamur pengobatan ruqyah yang jika kita tidak hati-hati dapat salah memilih klinik ruqyah. Alih-alih sembuh dari penyakit malah akan menambah Jin dalam tubuh dan penyakitnya tambah parah. 

WASPADALAH.....WASPADALAH

Sumber: http://ruqyah-online.blogspot.com/

Ulasan saya:

Melakukan rawatan Islam adalah fardhu kifayah bagi membantu masyarakat yang memerlukan. Kita hanya menjadikan aktiviti ini dalam ruang lingkup ubudiah liLLAH. Tentunya amat malang jika usaha-usaha yang dilakukan dipenuhi dengan calitan-calitan pekerjaan syirik yang natijahnya bukan sahaja tidak mendatangkan pahala malah lebih jauh menghumban ke neraka na'uzubiLLAH.

Oleh yang demikian berlapang dadalah sekiranya ada teguran-teguran dari mereka yang ikhlas (bukan pemfitnah) sehingga mana kita sentiasa berada di jalanNya yang lurus.

Perawat kenalah banyak menimba ilmu dengan menjadikan al-Quran, hadis, 'ulamak dan perawat muktabar sebagai panduan. Membaca tulisan 'ulamak dan mualij terawal kita dapati adanya pandangan yang berbeza. Misalnya ada yang mengharamkan membakar jin, ada pula yang mengharamkan mengazab jin dan tidak kurang yang yang tidak membenarkan membunuh jin. Apabila kita mengambil semua pandangan maka lakukan perbincangan sesama perawat untuk pandangan kedua dan ketiga.

Selagimana kita bertaraf pelajar, menjadi suatu yang lumrah untuk melakukan kesalahan. Yakinlah ALLAH akan memberi kita petunjukNYA selagimana kita menjadikanNYA sebagai niat dan tumpuan.

Friday, September 14, 2012

Pengumuman : Kad Akrine, Program Korban, Umrah dan KOPI

Assalamu'alaikum wbt.

1. Kad Keahlian Persatuan Perawat Akrine

Pihak kami telah menghantar semua kad-kad keahlian Persatuan Perawat Akrine untuk fasa yang ketiga pada minggu ini. Para perawat yang belum menerima kad dijangka akan menerimanya pada minggu depan. Sekiranya tuan/puan masih  belum menerima kad dan telah memohon menjadi ahli sila sms ke 017-3646461 dengan kadar yang segera untuk semakan dan sebagainya. Untuk makluman juga tidak semua permohonan menjadi ahli  diterima keahliannya oleh persatuan oleh sebab-sebab yang diputuskan oleh persatuan.

2. Program Ibadah Korban

Saya selaku pengasas Akrine mencadangkan agar ahli-ahli Akrine menjayakan program ibadah korban bersama sebagai  ganti gathering raya puasa. Sesiapa yang berminat untuk menyertai program ini berikut adalah tentatif program:

Tarikh : 12 Zulhijjah / 27hb. Okt. 2012 (Sabtu)

Masa : 10.00 pagi

Tempat : Akrine Kuang.

Antara pengisian : Penyembelihan, potong daging, masak nasi dan sup tulang, jamuan, solat zohor, tazkirah Korban, soal-jawab rawatan dan agihan daging korban.

Sesiapa yang ingin menyertai korban sebagai peserta satu bahagian adalah RM390.00. Sila sms 017-3646461 dengan kadar yang segera.

3. Umrah 2013

Saya bercadang untuk mengerjakan umrah pada bulan Jun tahun depan. Sesiapa yang nak turut serta silalah mula menabung sekarang dengan kadar RM5,000.00 seorang (tidak termasuk urusan passport)

4. Kongres Perubatan Islam (KOPI)

Gabungan Perawat Islam Malaysia (Gapima) akan menganjurkan kongres di atas pada bulan Disember ini. Mana-mana ahli berminat sila layari facebook akrine dan memberikan nama kepada sdra Hairuzi untuk penyelarasan.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)