Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Monday, May 25, 2009

PENGALAMAN MERAWAT

Email dari negeri Jelapang Padi:

Assalamu’alaikum Ustaz,

Semoga Allah melimpahkan rahmatNya keatas tuan sekeluarga dan sentiasa berada dibawah perlindunganNya sentiasa.

Pada hari selasa 5hb Mei saya pulang kekampong menziarahi ibu saya. Selepas berbual-bual sekejab saya diberitahunya yang adik perempuan saya berada didalam keadaan lesu dan malas yang amat luar biasa. Sehingga apabila memasak pun beliau terpaksa duduk diatas kerusi dikeranakan lemah seluruh badannya.Saya mengesyaki ada sesuatu yang tak kena dengannya dan berkemungkinan besar disebabkan gangguan makhluk halus.

[Beliau telah pernah disihir semasa bulan puasa yang lalu. Keadaan kakinya pada masa itu ada banyak tanda lebam berwarna biru dan tidak sedarkan diri. Walaupun tiada pengalaman saya cuba merawatnya dengan menggunakan kaedah Syeikh Wahid Abdul Salam Bali. Tentulah saya membaca sebahagian zikir-zikir itu dari buku semasa rawatan dijalankan, terutama ayat-ayat pembatal sihir. Maklumlah tak hafal kerana tak pernah terlintas akan menghadapi dugaan sebegini. Dipendekkan cerita dengan bantuan perawat-perwat lain beliau sembuh dengan izin Allah.]

Saya terus scan mengunakan besi rawatan yang memang saya bawa (macam doctor yang sentiasa membawa alat stethoscope). Belum pun habis membaca Kaf Ha Ya ‘Ain Shod, jari-jari kakinya bergerak-gerak terutama kaki kiri. Saya memulakan dialog dengan bahasa isyarat jari kaki pesakit. Saya mengarahkan jin-jin tersebut menggerakan ibu jari kalau jawapannya ya dan mendiamkan kalau tidak. Dialog.........

Saya: adakah kamu ramai
Jari: bergerak-gerak
Saya: adaakah kamu lebih dari 10..,20.., 30.. 50..,100, 150, 200...
Jari: jari terus bergerak-gerak apabila angka-angka itu saya sebut satu persatu.
Saya: masaaAllah ramainya kamu, dan saya berhenti pada angka itu saja. Kemudian saya bertanya pula adakah yang mahu keluar.
Jari: semua jari bergerak termasuk yang di sebelah kanan.
Saya: ada yang tak mahu keluar
Jari: bergerak juga seperti tadi.
Saya: adakah diantara kamu yang Islam.
Jari: ramai ,dari isyarat gerakan jari-jari pesakit, Allahu a’lam.
Saya: adakah diantara kamu yang bukan Islam.
Jari: bergerak seperti tadi menunjukkan ramainya, Allahu a’lam.
Saya: adakah yang nak keluar
Jari: bergerak seperti tadi juga menunjukkan ramainya, Allah amat mengetahui.
Saya: adakah yang tak nak keluar
Jari: bergerak juga seperti tadi.
Saya: siapa yang nak keluar berkumpul di hujung kakinya

Selepas itu saya pun menggunakan teknik pukulan sambil mengarahkan mereka bergerak ke hujung kaki. Kemudian saya tarik dengan serban kehujung kaki lepas itu disedut dengan botol. Yang Islam dan yang boleh didakwah saya hantar ke SM dengan izin Allah. Yang kafir dan tak dapat didakwah saya hantar ke Bermuda biiznillah. Bila tarik cara itu tak habis-habis, saya minta bantuan tentera islam. Lama juga proses tarikan oleh tentera Islam, boleh nampak jari-jari pesakit bergerak lebih kencang. Setelah berlalu lebih kurang 7 minit tak habis-habis juga walaupun ditarik oleh tentera-tentera Islam. Saya teruskan dialog lagi

Saya: adakah diantara kamu yang terikat
Jari: bergerak-gerak.
Saya membukakan ikatan dengan Al Fathi 1-3 Bi iznillah.
Saya: masih ada lagi yang terikat?
Jari: bergerak lagi ,tapi tak ramai . saya buka lagi kali ini saya gunakan Afahasibtum..
Saya: ada lagi yang terikat?
Jari: diam, Alhamdullah. Kemudian saya tarik lagi tapi tak habis-habis.
Saya hentikan sementara rawatan kerana dah rasa letih dengan ayat penutup takut kalau-kalau ada yang lain nak masuk. Saya ajarkan pesakit zikir-zikir untuk diamalkan pagi dan petang.
Sesi rawatan kedua diatas pesakit yang sama (10hb. Mei 09)

Tiga hari selepas rawatan pertama, saya menalipon balik bertanyakan perkembangan pesakit. Ibu saya memberitahu yang batuk-batuknya telah sembuh sepenuhnya dengan izin Allah. Dia juga tidak perlu lagi duduk semasa memasak walaupun masih lemah dan malas, Alhamdu Lillah. Ini menunjukkan gangguan masih ada.

Saya melakukan rawatan yang sama seperti dahulu termasuk menyembelih yang degil tetapi tiada tindak balas apa-apa. Apabila saya rukyah jari kakinya bergerak-gerah seperti dahulu tetapi tidak lagi kencang. Matanya juga berkedip-kedip dengan cepat. Ini menunjukkan gangguan memang ada. Saya tarik keluar, tak habis-habis. Saya bertambah bingong. Mungkinkah ini cara simcard seperti diceritakan oleh Ustaz Abdul Majid dalam blognya. Saya capai h/p nak tanya Ustaz Majid. Tak jadi, tunggu dulu dan ikhtiar dulu sebab tak mahu ganggu Ustaz sebelum mencuba taknik-teknik lain yang diajar. Setelah hampir satu jam merawat saya tamatkan rawatan seperti biasa tapi dalam keadaan terfikir-fikir masaalah itu.

Sesi rawatan ketiga pada 14hb. Mei 09
Selepas dua hari saya menalipon ibu saya menanyakan hal keadaan pesakit. Beliau menjawab tiada perubahan. Saya berfikir belum dikehendaki Allah kesembuhannya. Saya lakukan solat hajat minta petunjuk dariNya sambil beristigfar. Alhamdu Lillah saya diilhamkan teknik bakar bata yang diajarkan Ustaz.

Saya pun balik ke kampong dengan mebawa peralatan yang diperlukan. Kebetulan di rumah saya masih ada lagi bata merah lebihan dari pembinaan rumah. Sesampai dirumah pesakit, kami terus memulakan proses membakar bata. Mula-mula pakai lilin tapi banyak masaalah kerana terpaksa mengangkat lilin kedekat bata apabila ia menjadi pendek setelah dimakan api. Tukar cara, letak atas dapur gas. Kaki pesakit berdenyut-denyut semasa bata dibakar. Mungkin puak-puak tu kepanasan. Hari pertama bata dibakar terus menerus 24 jam oleh ibu saya sementara saya monitor dari jauh sahaja (bukan rawatan jarak jauh). Saya menalipon tiap hari bertanyakan perkembangan pesakit hinggalah kehari ini(23hb Mei , hari penamaan calun DUN Penati).

Alhamdullah, keadaan pesakit bertambah baik (tentu dengan izin Allah) setiap hari. Sekarang pesakit dah boleh buat kerja mencari rezki seperti biasa. Beliau pun lebih ceria sekarang. Segala puji bagi Allah yang maha berkuasa atas hamba-hambaNya. Insya Allah saya akan pergi scan pesakit Isnin ini. Sementara itu bata terus dibakar sehingga pesakit betul-betul pulih dengan izin Allah. Masa pembakaran hanya dari pagi sampai waktu tidur.

Doakanlah saya Ustaz.

Tahniah Tuan Hj. doa kami mudah2an ALLAH mempermudah dan melindungi Tn. Hj : Akrine

1 comment:

Anonymous said...

salam ust,

kalau sedang bakar batu-bata .. pesakit ada rasa apa ya ust?
sebenarnya sy sedang bakar batu-bata, baru mula pagi semalam.
tanya anak, dia kata skg cuma rasa pening-pening mcm nak demam .. tapi tengok masa makan selera je.

masalah anak dah masuk 4 bulan berikhtiar.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin



Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)