Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Friday, December 19, 2008

Saya memang "kurang ajar"

Itulah kata2 guru saya semasa mengulas kata2 dari seorang perawat dari Indonesia bahawa TG "kurang ajar".

Maksudnya TG mengakui bahawa banyak perkara yang dia tidak mengajar dan kerana itulah TG masih merasakan ada banyak kekurangan. TG juga mengagihkan kepakaran, jika Jin diserah pada Ust. Rashid, santau Tn.Hj. Mokhtar, herba Dr. Rahman UPM, tajwid Ust Zul dsb.

TG tidak pernah mengatakan "semua mesti ambil ilmu dari saya, cukuplah saya saja dan yang lain semuanya salah". Tetapi akhirnya ada yang fanatik mengatakan ini bukan dari guru kami dan dan cukuplah kami dengan rukyah syariah dan biarlah kami dilihat kuno...

Sikap fanatik sahaja boleh dimaafkan tetapi apabila timbul rasa hasad, dengki kepada kaedah rawatan adalah suatu yang malang dan menjauhkan kita dari bantuan ALLAH, mana mungkin ALLAH membantu perawat jika perawat adalah pemilik PHD tanpa masuk universiti...

Tulisan ini adalah jawapan saya kepada satu email yang bertanya kepada saya kenapa Rawatan Islam berbeza-beza....

Sebenarnya tidak berbeza dari segi dasar hanya berbeza dari segi cabang atau ranting. Ada yang guna rukyah dia guna rukyah, ada yang yang pukul dengan serban pukullah dengan serban, ada yang beri air dapatlah air rukyah, ada yang nak tahsin dapatlah tahsin, yang nak pindah dalam telur, botol, buah limau maka pindahlah jin ke bahan berkenaan. Ada yang sembelih maka matilah jin itu, ada yang masuk botol kemudian hanyut dalam sungai maka ISAlah jin itu...

Kenapa rawatan tak sama.... pertama perkataan rawatan Islam itu sendiri tidak tepat. Berdepan dengan gangguan makhluk halus hanyalah sebahagian kecil dalam rawatan Islam yang syumul. Tak apalah mungkin yang dimaksudkan rawatan gangguan kenapa tak sama?

Kedua, ia lebih kepada dari mana anda mendapat ilmu rawatan berkenaan. Guru anda mengajar anda teknik rawatan. Bukankah sumbernya Al-Quran, hadis dll? ya betul tetapi ada setengah pihak boleh menerima keseluruhan dan ada yang tidak. Contoh, rukyah syariah dikatakan satu2nya teknik RasuluLLAH. Sedangkan RasuluLLAH juga pukul dengan serban, RasuluLLAH juga dialog spt katanya "inni RasuluLLAH...ukhruj ya 'aduuLLAH" aku adalah pesuruh ALLAH, keluar wahai musuh ALLAH.

Ketiga, Guru mengambil ilmu dari guru sebelumnya dan guru juga berexperiment dalam rawatannya. ALLAH menguji perawat dengan pelbagai masalah yang tidak ada pada buku... ALLAH mengilhamkan jawapan maka timbullah teknik-teknik rawatan bagi kes2 yang lebih spesifik. Lain perawat lain ujiannya sesuai dengan janji ALLAH melalui lidah RasulNYA "setiap penyakit ada ubatnya"

Alangkah cantiknya jika semua yang ALLAH kurniakan ilmu rawatan dapat mengkongsikan ilmunya... bagi yang mendapat ilmu pula jangan mendabik dada bahawa inilah satu-satunya rawatan Islam, yang lain adalah palsu!

Saya hairan kepada ketaassuban, kefanatikan dan megah dengan pengijazahan sehingga melihat gurunya sahaja yang betul dan menolak rawatan lain.

7 comments:

Shams "Bangi" said...

Semoga istilah dan ilmu perubatan Islam itu sendiri akan berkembang dan tidak disalah tafsir atau diberikan tafsiran yang sempit kepada penggunaan rukyah semata-mata.

Saya juga ada menulis ringkas mengenai tajuk tersebut di:

http://annaziri.blogspot.com/2008/12/wujudkah-ilmu-perubatan-islam-secara.html

Kentang said...

Salam Ustaz,

Saya bersetuju dengan pendapat Ustaz.

Dalam mencari ilmu, kita harus sedar bahawa ilmu itu luas dan tidak semua orang mempunyai kesemua ilmu.

Oleh itu, lebih banyak rujukan, pendapat, kajian, R & D, lebih padat ilmu itu.

Kita juga perlu sedar akan dinamiks kehidupan harian. Masalah baru akan timbul dan penyelesaian baru perlu dicari.

Oleh itu ilmu dari pelbagai pihak dan sumber pada pendapat saya lebih meluas skopnya dan lebih comprehensive

Anonymous said...

Salam Ustaz,

Kita perlukan pakar rawatan berikut:

a. Sihir
b. Santau
c. Saka
d. Susuk
e. Histeria
f. Sawan
g. Badi

Usaha-usaha harus dibuat supaya ada dikalangan pengamal yang menjurus dalam bidang berikut.

Rantau asia juga dikenali dengan ilmu hitam yang pelbagai, orang asli, siam, dll. Ada yang guna teknik bakar patung, ikat jin, simcard dll. Perawat mestilah mengetahui teknik2 merawat tidak sekadar merukyah sahaja

Anonymous said...

Salam Ustaz,

Antara ilmu rawatan yang saya ketahui dari Ustaz adalah bahawa jin2 berlapis-lapis dalam tubuh pesakit.

Kerana itulah w'pun telah disembelih dan mati tetapi muncul jin baru dengan perwatakan yang sama.

Hal ini hanya saya tahu melalui Ustaz.

Terima kasih dan teruskan RnD Ustaz.

Anonymous said...

Salam,

Biasalah Ust, dalam Islampun ada 4 mazhab resmi.

Ada juga mazhab yang gaduh-gaduh spt sunni dan syiah di Pakistan.

yang penting jgn ambil pusing sangat kepada perbezaan tetapi carilah persamaan.

din said...

Assalamualaikum wbt>>

Kepada Anomymous sunni dan syiah bukan mazahab. Tapi sunni dan syiah berbeza dari segi iktiqad sebagai contoh syiah mengkafirkan sahabat Rasulullah. Harap info..

Kepada ust bagi saya kita memang perlu kepada penyatuan para mualij, ada mualij yang menggunakan kayu koka, ada yang kata syirik. tapi ini semua teknik..

Apa kata jika kita cuba bawa seorang mualij yang terkenal di alam jin dan manusia iaitu Sheikh Wahid ke Malaysia dan semua mualij boleh buat diskusi dengan beliau. dan melantik beliau sebagai salah seorg penasihat..

Wallaua'lam

Wan Asrul said...

Salam Yg Berbahagia Ust. Majid,

Masalah khilaf ini sudah biasa berlaku dr zaman salafus soleh lagi.

Ianya terserah kepada kebijaksanaan kita dalam menanganinya secara hikmah.

Sy kagum dengan sikap keterbukaan Ust dalam menangani & menghadapi perihal sikap serta perangai segelintir manusia di sekeliling.

Semoga Ust sekeluarga serta AKRINE berada di dalam rahmat & lindungan ALLAH S.W.T.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)