Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Friday, June 12, 2009

Pengalaman Merawat 21 : Merawat Migraine Dengan TB3


Wanita ini sudah 5 kali datang bertemu dengan saya tetapi bukan sebagai pesakit.

Kali terakhir pertemuan, beliau membawa suami dan maknya untuk rawatan ulangan. Kali ini baru saya perasan, bila saya mulakan bacaan ruqyah, beliau mula memicit-micit bahagian dahinya.

Selesai rawatan ke atas suami dan maknya, saya merasakan satu gelombang yang kuat datang daripada beliau. Saya mula bertanya adakah beliau ada sakit apa-apa. Katanya dia ada migrain. Saya mempelawa, "alang-alang datang bawak orang untuk dirawat, apakata saya rawat kamu pulak." Dia pun bersetuju dengan pelawaan saya.

Bacaan berulang-ulang kali surah al-Waqiah:19 telah menyebabkan beliau kerasukan. 'Jin Migrain" ni sangat ramai dan degil. Pergerakan pesakit juga agak kasar. Setelah 2 kali disembelih, saya menghentikan rawatan. Saya beritahu suaminya, "kita tak payah nak bersilat lebih-lebih dengan jin ni. Buat sakit badan aje." Saya kemudiannya mengajarkan suaminya tentang teknik bakar batu bata (TB3).

Semalam suaminya menelefon saya ketika saya tengah driving ke Terengganu. Katanya TB3 dibuat selepas maghrib menggunakan kayu sebagai bahan api. Kesannya, isterinya mundar-mandir seperti orang bingung. Adakala dia pergi dekat api sambil cuba memadamkannya.

TB3 diteruskan sehinggalah lewat jam 11.15pm, suaminya menelefon saya (saya masih driving).

Suami: "Nak buat macamana ni?"
Saya: "Apa keadaan isteri kamu?"
Suami: "Dia tidur tapi kaki kirinya bergoyang-goyang dengan kuat."
Saya: "Ok. Tu tandanya jin-jin tu ada kat kaki dan mereka nak keluar."
Suami: "Nak buat macamana ni?"
Saya: "Kamu pernah tengok saya tarik jin kan?"
Suami: "Ya."
Saya: "Ok sekarang baca ayatul kursi untuk melindungi diri kamu. Pastu baca Yaasin ayat 9 pada tapak tangan kamu dan hembus. Terus tadah tangan kamu untuk saya baca ayat untuk dihembus dari jarak jauh."
Suami: (Membaca ayatul kursi dan Yaasin:9). "Ok, dah."
Saya: "(Membaca An-Namlu 30-31, sambil gaya menghembus membayangkan tangan si suami). Ok, sekarang letak handphone dulu dan boleh tarik. Ingat ya, tarik sambil niat hantar ke SM."
Suami: "Berapa kali nak tarik ni?"
Saya: "Errm...sampai kaki berenti goyang."

10 minit kemudian beliau menelefon saya lagi.
Suami: "Saya dah tarik 10 kali. Kaki dah berenti goyang."
Saya: "Isteri kamu sedar ke tak?"
Suami: "Tak."
Saya: (Membaca Selawat Tarfijiyah sambil gaya hembus membayangkan kepala isterinya).
Suami: "Ok dia dah sedar."
Saya: "Alhamdulillah."
Suami: "Apa perlu buat lagi."
Saya: "Kalau mampu buat mandian limau purut, kalau tak mampu tak pe."
Suami: "Api tu nak padam ke atau biar aje dia padam sendiri?"
Saya: "Biarkan aje. Esok saya nak kamu buat lagi TB3."
Suami: "Sampai bila?"
Saya: "Sampai migrain isteri kamu hilang sepenuhnya."
Suami: "Terima kasih banyak-banyak."
Saya: "Sama-sama. Alhamdulillah."

*Semua yang berlaku adalah dengan izin Allah swt*

1 comment:

noraidah said...

Benar lah alQuran itu penyembuh .Saya rasa betul2 takjub dengan berita berita perubatan menggunakan ayat2 alquran.Tetapi ayat yang diguna kan perawat ini banyak dan berbeza2 antara satu buku dgn buku lain.Yang ustazAbdul Majid lagi definite dan straightfoward.Saya akan cuba hafal ayat2 yang pendek2.saya dah cuba tulis surah yasin dgn garisan dan bakar kertas.Lepas itu saya mengalami sakit kepala 3 hari.Saya terpaksa minta tolong ustaz Kabeer di India yang selalu mengubati saya.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)