Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Friday, March 25, 2011

Sakit Fizikal Adalah Kesan Gangguan Jin

Kes 1:

Anak perempuan kepada sahabat saya dimasukkan ke hospital Sg. Buloh kerana selalu pening kepala hingga pengsan. Saya bersama isteri menziarahinya yang ketika itu berseorangan kerana bapa mertua sahabat saya juga sakit di Melaka dan sering menyebut nama sahabat saya. Jadi sahabat saya terpaksalah pulang ke Melaka dan meninggalkan anaknya bersendirian di hospital.

Sannning asas mendapati di bahagian kepala dan jantung ada gangguan. Saya gunakan teknik dialog dengan jari untuk mengesan kenapa jin-jin ini mengganggu. Maka berlakulah dialog secara gerakan jari telunjuk yang menjelaskan dari mana kenapa dan sebagainya.

Kes 2:

Isteri jiran saya dimasukan ke IJN kerana masalah jantung yang lemah. Terdapat saluran darah yang menuju ke jantung tersumbat dan memerlukan bypass surgery. Sudah 10 hari di IJN masih tidak dapat dibedah kerana gangguan-gangguan lain seperti paru-paru berair dan diabetis.

Saya scan dan mendapati ada gangguan di bahagian jantung, perut dan kaki sebelah kiri. Kaedah dialog yang sama dijalankan dan jin-jin mengakui merekalah yang menyumbat saluran darah berkenaan.

Kesimpulan:

Dari 2 kes ini ternyata kebanyakan sakit fizikal adalah end-result dari gangguan jin. Alangkah menarik jika pihak hospital membenarkan perawat-perawat Islam membantu pesakit dengan melakukan scanning dan rawatan. Malangnya TCM hanya akan membenarkan perawat Islam untuk merawat kes-kes sakit jiwa sahaja.

12 comments:

Schanizan said...

Salam,

Saya juga ada merawat seorang pesakit yang susah bernafas disamping masalah degupan jantung yang tak sekata. Pada mulanya, tak sangka ada masalah gangguan. Kami akhirnya dapat menjangka penyakit yang di hadapi adalah masalah gangguan apabila pesakit enggan memakan pil Akrine. Apabila pil Akrine dihancurkan di dalam bubur pun dapat dikesan oleh pesakit.

Akhirnya, setelah lama di hospital dan sakitnya reda sedikit, waris pesakit meminta untuk membawa pesakit pulang. Apabila tiba untuk dirawat, baru nak ikat pesakit sudah kerasukan. Setakat ini dah masuk 3 kali sessi rawatan. Setelah dirawat, pesakit sembuh tapi selang beberapa bulan sakit akan berulang. Dari pemerhatian saya nampaknya jin yang sama. Sungguh segala ketentuan milik Allah. Jin nampaknya tak mati walaupun telah dipasung & sembelih.

Mohon doa Ustaz & tuan-tuan supaya dipermudahkan oleh Allah.

Anonymous said...

salam ust. sy sgt bersetuju dgn kenyataan ini krn sy pernah merawat seorg tua berusia 64 thn 3 bln yg lepas.hosptl mengatakan dia mengalami sakit jantung bengkak..tp stlh d scan trnyata gangguan jin n slps drwt alhmdulillah pulih sepenuhnya dgn izin Allah....wallahua'lam..

muallij khairun (akrine kepong,kl)

Rawatan Islam Darul Khalish said...

kenapa susah sangat TCM nak terima perawat Islam? kenapa susah sangat nak terima hakikat kebanyakkan penyakit ada masalah gangguan JIN...nak tunggu jadi pd sendiri baru nak terima...

Only Me Ekin said...

seperti kes yg saya baca di atas, betul juga kes itu sbb sy juga membuat rawatan dgn akrine. salah seorg yg belajar rawantan ni telah merawat saya dan mendapati yang selama ini menggangu saya adalah jin asyik yang suka pada saya. saya sentiasa pening sebelum ini, untuk menghilangkan rasa pening itu, saya hanya makan ubat n urut kepala. selepas buat rawatan sakit kepala itu kurang. tapi saya masih da sakit lg. jd sekarang ini saya amalkan dgn membaca ayat2 rugyah, alhamdulillah ia dpt mengurangkan dan hati rasa tenang. Cuma sekrg ini saya hendak bertanya, bagaimana utk mengeluarkan saka keturunan yg telah ada pada sy dan juga keluarga saya? masa buat rawatan har itu, telah dikeluarkan tetapi setelah saya balik ke kampung, saka itu masih berada kembali. saya bertanya dgn ustaz yang merawat saya, katanya kemungkinan saka itu da yg tertinggal di rumah, jd bagaimana utk mengeluarkan saka yang da ini terhadap saya dan juga keluarga?

persoalan kedua:
adik saya telah disihir ketika berkahwin sehingga lah sekarang. ketika buat rawatan dgn ustaz yang sama, sihir telah dimusnahkan tetapi org yang mengupah sihir itu masih membuat sihir dgn menghantar menggunakan bomoh lain sehingga kdg kala melemahkn bdn adik, main emosi adik sehingga berasa mrh n benci pd suami. adik tidak dpt fokus pd pelajaran, bila hendak beljar saja, dia kan rasa pening dan tidak boleh ulangkaji. saya nak tanya bagaimana utk menghentikan sihir2 yang telah dihantar oleh org 2 dan bagaimana utk adik sy dpt fokus pd peljaran krn skg ni dia sem akhir?

Ihtazzat said...

TCM utamakan evidence-based medicine, jadi kena sediakan bukti yang berbentuk angka, statistik, ukuran, eksperimen, sample dan seumpamanya ...

muhammad anwar said...

salam ...saya nk kenali apakah ciri2 penyakit itu????mengalami gatal2 di badn dan byk angin srta sengal bdan.....saya pergi urut....kemudin,org yg mengurut itu termuntah.....dan selepas bdan sayav diurut.....saya mengalami demam dan lebam2....apakah nama penyakit ini??

muhammad anwar said...

mintak ustaz jlaskan...

muhammad anwar said...

apakah nama penyakit ini????rasa sakit dibahagian sendi....dan bdan rasa berat dan banyak angin.....

muhammad anwar said...

klu bdan lbam2 je...cm ne plak????ary 2 g urut....tukang urut 2 pon ckp...."AWAK KENA PERGI IKHTIAR"lalu tukang urut itu muntah............mintak dijlaskan???

Anonymous said...

muhammad anwar - boleh rujuk pakar rheumatology(pakar sendi)

Anonymous said...

ssalamualaikum...sy nk cerita mengenai masalah yg sy hadapi...sy diceraikan slpas 18 hari berkahwin...sblm bernikah, 3 bln sblm bernikah, suami byk merepek yg bukan2...tuduh sy melakukan yg bukan2....mcm2 yg die npk sdgkn semuanya tak pernah berlaku....pernah dia ingin memutuskan pertunangan seminggu sblm tarikh nikah, tp stlh berbincang, majlis dteruskn juga....hakikatnya, dia terlalu sygkn sy....tp semua ni tak dijangka....keluarganya pernah membawanya berubat di seremban, dan keadaannya npk ok sikit, tp slps nikah, pengakhirannya jad mcm ni...sy di ceraikan hanya dengan sbb yg kecil.....ttp, slpas sebulan kami brcerai, die masih menuduh sy melakukan zina, pelacur dan sbgainya....die mengatakan sy ni munafik....sy bingung...bingung dlm memikirkan apakah kesalahan yg telah sy lakukn sehingga die menuduh sy macam tu...sy meminta pndangan dr semua yg boleh memberikan pendapat dan nasihat.....sy masih sygkn bekas suami...terlalu syg.....tp sy sabar menunggu utk lihat dia berubah,.....tolonglah sy bagi yg mempunyai pandangan dan nasihat.....

AISYAH ZAHRA said...

assalamualaikum..
saya tertarik dgn tajuk ni..saya juga adalah mangsa gangguan jin asyik,jin sihir dan macam2 jin lagi.jin yg ada ni slalu ckp diorg duduk dalam badan saya semenjak saya kecil, dlm umur 6-7 tahun sehingga sekarang (saya 32 tahun) dan baru saja dapat tahu pada bulan 6 yg lepas, secara tak sengaja.
saya boleh bersembang dgn2 jin2 ni,dan jin2 ni akan menjerit2 kesakitan & kadang2 menangis bila saya sapu minyak kasturi di semua tempat terutamanya sendi2..suara mereka pun beruah2 mengikut tempat yg terkena myk kasturi.dan saya akan merasa sesak nafas bila sapa letak minyak kasturi di kawasan jantung..jin kata semua jin kena sebab diorang duduk dalam darah.
saya tidak belajar dgn mana2 guru secara direct(niat tu mmg ada nak berguru tp keadaan x menizinkan lg).Apa2 ilmu yg saya dpt dlm merawat diri saya adalah berdasarkan ilham dari Allah.(Semoga Allah memelihara saya daripada perbuatan syirik)
Jin2 dalam saya akan berkata2 bila ada jin2 lain yg dia nampak.cthnya jin akan ckp 'syaitan' refer to jin2 yg dibela dan 'hantu' pada jin2 yg menghuni tempat tu..
baru2 ni,abah saya masuk wad dan sebulan lebih menghhuni di hospital,skt darah tinggi,kencing manis,saluaran jantung tersumbat..sewaktu di wad ccu,saya ada bacakan ayat2 ruqyah, terutama ayat 'lau anzalna hazal quran...' utk pecahkan kolestrol..3-4 hari lps tu abah ok sikit dan boleh berbual2..
apa yg saya nak ceritakan di sini,dalam masa yg sama, saya secara tak sengaja memakan garam buluh.masuk hari ketiga saya makan garam buluh,saya kerasukan..jin kate diorang boleh mati kalau saya makan garam..dalam masa kerasaukan tu (saya sedar spenuhnya cuma tak boleh control mulut je)jin cakap kat abah saya byk sgt syaitan (abah mmg disihir) kat jantung,kepala n perut..jin kate 'bapak kau kalau bagi makan garam baiklah,semua setan mati'byk kali juga dia ulang ni..pada pengalaman saya,jin2 ni kalau diorg tengah sakit, habis semua rahsia2 jin dia akan bgtau..
saya terfikir juga, patutla bila saya bagi abah saya makan madu dan kurma ajwa 7 bj sehari,bacaan gula abah saya akan naik tinggi, dan jin kata diorang punya kerjalah sebab benda2 tu semuanya adalah ubat,Nabi s.a.w yg ajar..Segala ajaran Nabi s.a.w mmg tak pernah sia2.sebab tu org darah tinggi x bleh mkn garam..nanti bacaan akan naik tinggi..
lg satu, semalam saya ada berjumpa saudara saya yg mempunyai sindrom down..jin pun cakap yg sindrom down pun diorg punye kerja juga..
byk lg cerita2 jin ni yg terbongkar bila diorg sakit,tapi takut org tak percaya..tapi bila saya baca pendapat2 ust majid ni, saya mula confident yg saya x gila..sbb bila saya cerita dgn sesetengah perawat, diorg membuat andaian yg berbagai..Saya benar2 teringin menjadi salah seorang pelajar ust majid ni, sbb ust lain dr yg lain dr segi pandangan dan cara ustaz itu sendiri..insyaAllah andai Allah izinkan..Amiin..

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)