Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Thursday, October 22, 2009

Menguji Jin Bercakap benar

Saya sering ditanya bagaimana nak tahu jin bercakap benar atau tidak?

Ada 2 persoalan di sini, yang pertama; apabila seorang mengatakan kepada pesakit atau warisnya bahawa dia (pesakit) terkena sihir, asyik, saka dsb adakah ini dikira sebagai menilek (kahin) yang dilarang oleh Islam?

Seterusnya jika berdialog dengan jin, sejauh manakah kebenarannya?

Kita diajar bahawa tiada sesiapun yang tahu tentang perkara ghaib kecuali ALLAH.

Apabila mengkategorikan sihir, asyik, saka, ilmu ambilan, khadam dsb kelihatan seolah-olah kita mahu melangkaui batasan perkara-perkara ghaib. Inilah yang menjadi salah satu pertanyaan yang dikemukakan kepada saya oleh jawatankuasa Dsyifa semasa sesi siasat terhadap saya dahulu.

Saya jawab secara perbandingan. Apakah Sheikh Wahid Abdus Salam juga tergolong dalam kahin kerana mengatakan orang ini kena sihir tafriq, asyik dsb? Seterusnya saya pertegaskan bahawa perkataan "mungkin" mestilah digunakan kerana kita hanya meng"agak" sahaja berdasarkan simpton dan ayat-ayat yang dibaca.

Apa perlunya diberitahu pesakit yang dia mungkin disihir, ada jin saka dsb?

Ini kerana setiap jenis gangguan mempunyai teknik rawatan tersendiri. Jika sihir misalnya barang sihir perlu dicari atau dimusnahkan. Jika saka, ikrar pemutus dan kegemaran jin saka serta barang saka mestilah dikenalpasti. Lihatlah karangan mu'allij bagaimana berdepan dengan sihir gila, sawan, pengasih dsb. setiap kes ada pengkhususan termasuklah santau... Kalau sudah tahu pesakit ada ciri-ciri santau, beritahulah pesakit yang dia kemungkinan kena santau dan rawatannya yang terbaik adalah sekian-sekian!

Ternyata bagi saya tidak salah jika kita nyatakan jenis-jenis gangguan yang dialami oleh pesakit.

Bagaimana pula kalau pesakit mendesak nak tahu siapa yang menyihir?

Saya berpendapat fitnah akan terjadi bila kita menjawab sianu-sianu yang menyihir. Kalau dalam dialog dijelaskan yang menyihir adalah sianu, anggaplah hanya "precaution" sahaja dan jangan telan bulat-bulat kenyataan ini. Saya berhujjah sebenarnya sianu mungkin tidak langsung melakukan penyihiran tetapi inilah kerja-kerja jin saka milik sianu yang sianu pun tak tahu... inilah tugasan kita supaya tidak memanjangkan fitnah dialog.

Bagaimanapula kalau dinyatakan barang sihir ditanam di tempat2 tertentu? Sunnah mengajar kita untuk mengambil dan menawarkan barang sihir berkenaan. Jika dikaitkan dengan seseorang dan barang berkenaan dijumpai betul, bolehkah kita terima bahawa orang itulah yang menyihir? Sekali lagi sunnah melarang kita untuk "menembak" orang berkenaan kerana fitnah akan terjadi... kita hanya menasihatkan berhati2lah dengan orang berkenaan. inilah yang dikategorikan sebagai OKS

Sejauhmana kebenaran diolog dengan jin?

Sebenarnya ada tidak kurang dari lima kaedah dialog:

1. Dialog langsung - jin bercakap melalui lidah pesakit
2. Dialog menulis - pesakit diberi pen dan kertas untuk menulis
3. Teknik telunjuk
4. Teknik kaki
5. Sendawa, batuk, jerit dsb

Dalam semua kaedah di atas, teknik kaki adalah yang paling mudah bagi semua pesakit.InsyaALLAH teknik ini akan diajar dalam kursus mendatang

Saya mempunyai teknik untuk menguji kebenaran dialog tetapi masih juga akhirnya lebih bersifat "precaution" dan bukan mutlak. Ini juga akan diajar. Yang jelas kita dilarang sama sekali untuk menjatuh hukum secara pasti terhadap rawatan dan dialog yang berlaku.

8 comments:

Anonymous said...

Siaplah.... jangan tertipu dengan cara jin.Ramai juga bomoh-bomoh menggunakan jin untuk menipu.Aku pikir tak perlu berkirabicara dengan jin itu mengarut saja !.Lagipun makhluk yang nampak inipun sering menjadi mangsa penipuan,lebih lagi yang tak nampak seperti jin itu.

Abdul Majid Hasan said...

Tidak begitu, dialog berguna dalam kerja-kerja dakwah... jin seperti manusia juga ada jiwa seni yang jika perawat pandai menyentuhnya secara hikmah insyaALLAH dia terbuka hatinya

Anonymous said...

saya baru habis membaca buku 'Menjawab persolan Makhluk Halus....' karangan Dr Haron Din. saya lihat ada beberapa perkara yg agak 'tak sama' atau 'tak selari' dengan AKRINE. cth 1. bab mengurung jin dlm botol. 2. bab boleh mengetahui/diberitahu telah disihir.

apa komen ust

Anonymous said...

salam Anonymous..
den tak pandai, den pula bukan pelajar akrine, x pernah pi kursus tapi den nak kata diatas pengalaman cetek dan pembacaan den buku-buku rawatan termasuk buku berdialog dgn jin, karangan ustaz majid sendiri..

rumusan kajian den...

Pelbagai cara dan teknik untuk merawat,pelbagai kaedah, ustaz harun din lain caranye, perawat-perawat lain dgn cara masing2 yang Allah memberi ilham,yang penting pergantungan kita kepada Allah itu yang utama dan mutlak, tidak semestinya merawat menggunakan ayat al-quran, ada kaedah jika iman sudah mantap hanya berbekal zikir Allah..Allah..Allah ajer di dalam hati, Alhamdulilah berjaya ia merawat kerasukan.. bab mengurung jin dlm botol,den rasa ustaz majid kurung buat sementara untuk transfer ke perkampungan jin sahaja, bukan kurung sampai hari kiamat,teknik merawat amat luas, jgn menjumudkan diri anda. ilmu Allah amat luas,

sarji said...

Ustaz, benarkah Jin tidak mampu untuk membaca fikiran manusia. Saya telah cuba untuk mencari kebenaran berdasarkan kaedah telunjuk. Secara lisan saya tanya kepada jari telunjuk dan memang ada pergerakan dan kita boleh berdailog berdasarkan bahasa isyarat. Saya tidak tahu apakah pergerakan itu disebabkan oleh jin yang berada dalam tubuh saya. Bagaimanapun, saya cuba niatkan dalam hati @ membuat pertanyaan dalam hati dan memang ada pergerakan dan boleh berkomunikasi secara bahasa isyarat. Apakah ini anugerah Allah swt kpd diri perawat atau pergerakan ini ada hubungan dengan jin yang berada dalam tubuh perawat. Sebelumnya, saya cuba istighfar. Kaedah ini biasanya saya gunakan dalam keadaan yang terdesak atau kes-kes kronik. Mohon bimbingan dari Ustaz.

Abdul Majid Hasan said...

Salam,

Saya berpegang bahawa jin tidak berdaya membaca fikiran manusia kecuali jika dia telah menguasai pemikiran orang yang berkenaan.

Setiap kali kita berfikir, sel2 membrane bertindakbalas dan jika jin berjaya membaca kod minda kita maka dia boleh membaca file kita dan menterjemah kod2 yang ada... untuk itu kita tutup kod dgn La tudrikuhul absor... insyaALLAH

sarji said...

Salam ustaz,

Saya telah beberapa kali melakukan teknik TKR kepada pesakit. Selain pesakit dapat melihat objek/bentuk yang buruk misalnya bintang, langsuir, manusia hodoh dan lain-lain pesakit juga dapat melihat hal yang elok misalnya orang berjubah atau seperti orang yang warak. Menurut pesakit, wajahnya sama eperti orang Melayu tapi nampak gayanya orang yang soleh. Bahkan, pesakit dapat berdailog dengan orang tersebut. Soalan saya, bolehkah pesakit berdailog dengan orang ini atau minta bantuan tambahan. Walaubagaimanapun, apa yang dapat saya buat buat rumusan biasanya pesakit atau penghuninya rajin beribadat kepada Allah swt. Mohon bimbinan dari ustaz.

Anonymous said...

Assalamualaikum ustaz,

saya ingin bertanya, mengapa ada beberapa kondisi berbeza smsa pesakit dirawat. ada pesakit yg kerasukan dan ada pula yg tidak kerasukan? Kondisi mana yg lebih mudah dirawat.

Soalan kedua, adakah semua pesakit yg disyaki disihir perlu dimusnahkan barang sihirnya?

Terima kasih ustaz.
Wassalam.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin



Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)