Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Wednesday, September 10, 2008

Pengalaman Merawat 2 - Pelatih Akrine (sambungan)

Assalamualaikum,

HARI KE-2
Rawatan kepada isteri saya diteruskan dan perkara yang sama berlaku.

HARI KE-3
Hari ke-3 saya lakukan selepas subuh tetapi kali ni saya mengAJAKnya berdialog. Muncul Jin kanak2 yang tidak tahu apa namanya, berapa usianya, apa agamanya dan siapa ibubapanya. Saya tanya dia adakah yang lain bersama2 beliau tetapi katanya dia berseorangan. Bila ditanya siapakah jin2 yang ramai2 keluar pada hari pertama & kedua, katanya mereka adalah adik beradiknya.

Almaklum berdialog dengan kanak2, terpaksa lemah lembut, kalau dikeraskan suara dia akan mencebik bibirnya, menangis sambil menendang-nendang kakinya. Saya mengambil masa yang lama kerana dia tak ingat banyak perkara. Lama kelamaan dapatlah jawapannya bahawa beliau adalah jin Saka yang dihantar oleh saudara terdekat.

Saya dakwahkan dia tentang Islam. Dia seronok, terima Islam dan mengucap dua kalimah syahadah. Saya menamakan dia Siti Fatimah. Bila diceritakan tentang Serambi Madinah, dan ditunjukkan tempatnya beliau dapat melihatnya dan mohon segera dihantar ke sana. Disebabkan beliau masih kanak2, saya mohon kepada Allah supaya menghantar tentera Islam. Dia kata nampak tentera Islam berjumlah 20 orang(InsyaAllah kiraannya betul) bersedia mengiringi beliau ke Serambi Madinah. Alhamdulillah, dengan izin Allah dia dihantar ke sana.

HARI KE-4
Rawatan juga dilakukan selepas subuh. Dengan izin Allah apabila diajak berdialog muncul Jin Asyik beragama Islam yang bersembunyi di tulang rusuk sebelah belakang tubuh isteri saya.

Namanya Siti Aminah. Katanya beliau sangat suka solat bersama2 isteri saya. Dia sangat sayangkan isteri saya, menangis bila diminta keluar. Katanya kalau keluar nanti macamana dia nak solat. Saya dakwahkan dia tentang kehidupan & tanggungjwb sebenar manusia dan jin yang beragama Islam. Lebih mendukacitakan dia tak tahu pun perbuatannya itu telah menyakiti isteri saya dan salah disisi agama.

Dengan izin Allah dia diperlihatkan Serambi Madinah dan Alhamdulillah dia setuju ke sana setelah puas dipujuk.
Bila ditanya ada tak kawan2 yang lain bersama2 beliau, dia tunjuk dekat tulang belikat. Saya minta laksanakan tanggungjwb sebagai Jin Islam utk ambil tugas memujuk kedua2 rakannya(juga Jin Asyik) untuk ke Serambi Madinah. Dia setuju setelah saya terangkan padanya tentang fadilat2. Proses pujuk memujuk antara mereka dan yang dapat disaksikan oleh saya hanyalah 'sign language', kepala mengangguk/menggeleng serta tangan menunjuk ke arah Serambi Madinah. Siti Aminah akhirnya menyatakan persetujuan dia dan kedua rakan2nya untuk ke Serambi Madinah.

Saya kemudiannya minta Siti Aminah memegang tangan rakan2nya(dia meletakkan tangannya di belikat) dan bersiap sedia untuk dihantar ke Serambi Madinah. Tiba2 dia tunjukkan kembali reaksi sedihnya. Saya dengan lemah lembut pujuk dan akhirnya dia kuat semangat. Alhamdulillah, dengan izin Allah mereka dihantar ke sana.

Kesan fizikalnya, terdapat kesan merah hanya pada bahagian yang dimaksudkan tadi. Saya sembur E'leta dan baca ayat tutup luka.

Saya imbas kembali(flash back) apa yang berlaku malam tadi merupakan satu 'hint' yang saya tak akan pernah lupa. Malam tadi lebih kurang jam 2-3 pagi, isteri yang tidur bersebelahan saya tiba2 mengejutkan saya sambil menghulurkan tangannya untuk digenggam. Matanya pejam dan tidak sedar. Bila saya genggam tangannya dengan jelas & nyata ada 3 object bergerak pada tangannya. Masa itu telahan saya...mungkin ada 3 lagi jin dalam badan yang minta keluar atau entahlah...sambil saya meneruskan tidur dengan tersenyum.

BEBERAPA PERSOALAN DI BENAK FIKIRAN
1)Saya berkeyakinan mereka tinggal berlapis-lapis(layer by layer) dan setiap layer tidak dapat lihat layer yang lain.
2)Isteri saya dapat mendengar keseluruhan dialog, maknanya dia tidak dirasuk sepenuhnya. Cuma dia tidak dapat mengawal perbuatannya. Mungkin ramai dikalangan pesakit yang mengalami perkara ini. Cuma jika separa sedar seperti ini akan juga menimbulkan masalah emosi kepada pesakit. Maknanya lebih baik jika dirasuk sepenuhnya.
3)Betul kata Guru saya, Ustaz Abdul Majid, tentera Islam hanya akan hadir untuk kes-kes tertentu sahaja.

InsyaAllah rawatan akan diteruskan lagi.

Mohon guru dan isteri serta rakan2 perawat lain atau sesiapa sahaja yang membaca artikel ini mendoakan saya sekeluarga.

**Ust Majid, semalam saya ke sebuah pasaraya membeli besi rawatan. Isteri saya tanya kenapa beli, kan dah ada(yang Ust Majid ijazahkan). Saya kata penijazahan tu simbolik sahaja. Saya cuma takut saya terlalu taksub pada satu besi rawatan sahaja(iaitu yang diijazahkan). Takut nanti orang lemah iman macam saya ni terselit 'syirik yang tak nampak'. Jadi dengan ada banyak besi rawatan ni, insyaAllah tawajuh saya akan lebih tertumpu pada Allah swt. Guru, maafkan saya jika saya silap.**

2 comments:

Abdul Majid Hasan said...

Salam,

Mudaha2an sdra dipermudahkan dalam urusan rawatan ini. insyaALLAH.

Saya amat bersetuju dengan kenyataan dan tindakan sdra dengan membeli besi rawatan yang baru ... besi berkenaan "kosong", ia hanyalah alat dalam melakukan teknik rawatan.

kita merawat ALLAH menyembuh.

asrul_melaka said...

AlhamduLILLAH, semoga urusan tn dipermudahkan ALLAH, Amin.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)