Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Monday, February 16, 2009

Pengalaman Merawat 12 - Kuda Terbang


Pesakit mengalami sakit kaki (bhgn buku lali) sejak di alam persekolahan lagi. Walaupun telah diurut dan dirawat dgn pelbagai kaedah lain, sakit itu tetap tidak hilang sehinggalah pesakit skrg berumur 37 tahun.

Ali adalah jin yg masuk melalui bhgn kaki yg terseliuh itu sejak 23 tahun yg lalu. Beliau berkahwin dgn jin saka yg memang menetap di badan pesakit dan dikurniakan 3 anak (2 perempuan dan 1 lelaki).

Ali menyatakan hasrat utk berhijrah ke Mekah bg membina hidup baru keluarganya. Sy menyatakan persediaan utk menghantarnya ke sana, jika diizinkan Allah swt. Akan tetapi Ali menolak kaedah yg sy biasa gunakan utk menghantar jin2 sebelum ini.

Ali: “Kami nak pergi Mekah naik kuda.”

Sy: “Naik kuda? Pasti perjalanan ini akan mengambil masa yg lama.”

Ali: “Tak. Mohon la pd Allah kuda yg memiliki sayap.”

Sy: “Wujud ke(kuda yg bersayap)?”

Ali: “Ya. Ada…”

Dgn serta-merta sy teringat akan kisah perbualan antara Rasulullah s.a.w. dan Siti Aisyah r.a. pd ketika Siti Aisyah r.a. sedang bermain akan boneka berbentuk kuda yg bersayap. Berikut adalah perbualan tersebut yg dipetik dari buku ‘Didik Anak Cara Rasulullah SAW’ karangan Muhammad Nur Abdullah Hafiz Suaid;

“Dgn sanad shahih, Abu Daud meriwayatkan dari Aisyah r.a. bhw dia berkata: ‘Rasulullah saw dtg dari perang Tabuk, atau dari perang Hunain, sedangkan Aisyah berada di balik tabir. Angin berhembus yg kemudian menyingkap tabir tersebut dan terlihatlah anak2 patung milikku.’ Di situ Baginda melihat seekor (anak patung) kuda yg mempunyai dua sayap. Baginda bertanya: ‘Yang ini apa?’ Aisyah menjawab: ‘Kuda.’ ‘Lalu ada apa itu?’ tanya Baginda lagi. Aisyah menjawab: ‘Dua sayap.’ ‘Kuda mempunyai dua sayap?’ tanya Baginda. Aisyah menjawab: ‘Bukankah Engkau tahu bhw Sulaiman a.s. mempunyai sekian kuda yg bersayap.’ Aisyah selanjutnya menceritakan: ‘Lalu Baginda tertawa hingga aku dpt melihat gigi2 geraham Baginda.”

Kami berdua memanjatkan doa kpd Allah swt dan berikut adalah dialog yg berlaku;

Ali: “Ha…kuda dah sampai.”

Sy: “Mana?”

Ali: “Ni, dekat sini (sambil mengangkat tgn di sisinya)

Sy: “Warna apa?”

Ali: “Kelabu, sayapnya pun warna kelabu.”

Sy: “Ok lah kalau begitu, kamu keluarlah sendiri dari badan pesakit ni dan bawalah keluarga kamu menaiki kuda tu.”

Ali sempat berpesan tentang beberapa perkara seperti ketaatan kpd Allah dan tentang pentingnya Solat Tahajud. Ali kemudian mengucapkan lafaz ‘Allahuakbar’ beberapa kali seolah2 seperti menolak isteri dan anak2nya keluar. Ali adalah yg terakhir keluar dan pesakit mulai sedar.


*Semua yang berlaku adalah dengan izin Allah swt*

3 comments:

Anonymous said...

Subhanallah

Sheik said...

Nauzubillah

sarji said...

Pengalaman lain daripada perawat sedang dalam latihan.

http://akrinebera.blogspot.com/

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)