Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 21-22hb. Jun 2014 di Akrine Kuang

Kursus ini akan memfokuskan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : Pada 3-4 Mei 2014 di Akrine Kuang

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih memokus kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 22 hb.Mac 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM150.00

Tuesday, January 22, 2008

Perkahwinan jin dan manusia

Isu perkahwinan antara jin dan manusia bukanlah perkara baru. Setengah ulama menafikan kemungkinan berlaku perkahwinan tetapi majoriti ulama mengakui kesahihan berlakunya perkahwinan berkenaan.

Bagi yang mengatakan tidak mungkin berkisar dari asal kejadian manusia dan jin yang berbeza. Manusia dari unsur tanah dan jin pula dari unsur api, mana mungkin dua unsur ini berkahwinan.

Bagi menegaskan bahawa perkahwinan antara jin dan manusia boleh berlaku kita lihat beberapa hadis dan pandangan ulama tentang perkara ini.

Sabda RasuluLLAH SAW yang bermaksud "Apabila seseorang lelaki melakukan persetubuhan dengan isterinya dengan tidak menyebut nama ALLAH terlebih dahulu, maka syaitan akan bersembunyi pada penis lelaki itu dan ikut bersetubuh bersamanya"

Imam Harb Al-karmani dalam kitabnya "Kumpulan Masalah" meriwayatkan hadis dari Ahmad dan Ishak, hadis berasal dari Az-Zuhri berkata "RasuluLLAH SAW melarang berkahwin dengan jin"

Bila RasuluLLAH melarang, bermakna perkara yang disebut itu boleh berlaku, ini seperti Nabi SAW melarang makan sambil berjalan... yang pasti makan sambil berjalan boleh berlaku, kerana itu Nabi SAW memberi peringatan. Begitulah juga perkahwinan manusia dengan jin. Ia dilarang Nabi SAW, bererti ia boleh berlaku.

Imam Al-Ahkam, Qatadah dan Al-Hasan ketika ditanya tentang perkahwinan antara jin dan manusia, mereka bersependapat iaitu "tidak setuju". Kalau tiada perkahwinan tentunya fuqaha akan menjawab "mustahil" bukan "tidak setuju".

Uqbah bin AbduLLAH meriwayatkan seorang datang berjumpa Hasan Al-Bashri lalu berkata, "Wahai Abu Sa'id, ada seorang lelaki dari golongan jin yang melamar gadis dari golongan manusia", maka Al-Hasan menjawab "Jangan engkau nikahkan dan jangan engkau menghormatinya".

Pada dasarnya ulamak berpendapat tidak dibolehkan berkahwin antara jin dan manusia.

Ada juga ulamak yang berpendapat boleh.

Pendapat ini bersumber dari ulamak besar yang bernama Al-A'masi, diriwayatkan bahawa beliau pernah menghadiri perkahwinan manusia dengan jin apabila beliau diundang. Seandainya perkawinan ini diharamkan beliau pasti tidak datang memberi restu.

Ada satu riwayat dari Zaid Al-'Ami bahawa beliau pernah berdoa "Ya ALLAH berilah saya seorang jin untuk saya nikah dengannya" Ada orang bertanya untuk apa wanita jin, wahai Abul Hawari? beliau menjawab: "Untuk menemaniku pada waktu aku pergi sehingga dimana saja aku berada ia selalu bersamaku"

Jadi bagaimana anda, mahu kahwin dengan jin?

Dalam kes rawatan kebanyakan perkahwinan bukanlah perkahwinan seperti di atas, ia lebih kepada kahwin paksa, dalam istilah lebih ganas "kena rogol".

Saya pernah didatangi pesakit yang menceritakan dia sudah tidak bermaya lagi kerana diajak bersetubuh oleh jin hampir setiap malam, pesakit ini datang jauh dari Pulau Pinang.

Begitu juga kes seorang wanita di"rogol" oleh jin dan yang terbaru apabila saya merawat S dari Kajang yang telah dikurniakan 3 orang anak. Seorang wanita bermimpi dinikahkan, majlis perkahwinan dan secara jaga melihat anak-anak berlari di dalam rumahnya.

Ternyata dalam kes rawatan ini bukannya perkahwinan/pernikahan. Hukum Islam menetapkan rukun-rukun nikah termasuk wali dan saksi. Kalau main mimpi mana boleh dikatakan berkahwin, siapa walinya siapa saksinya, redhakah manusia berkenaan dinikahi?

Jalan terbaik dan selamat adalah berkahwin sesama manusia bagi manusia dan sesama jin bagi jin. Tak perlu cross border!

2 comments:

Sheik said...

Artikel ini seolah-olah cuba memberikan tanggapan bahawa di kalangan ulama, ada yang jahil tentang perkahwinan manusia vs jin manakala ada sebahagian yang lain maklum tentang perkara tersebut.

Ayat “Setengah ulama menafikan kemungkinan berlaku perkahwinan tetapi majoriti ulama mengakui kesahihan berlakunya perkahwinan berkenaan” sungguh aneh bunyinya dan seperti suatu tuduhan melulu dilemparkan kepada golongan ulama.

Implikasi yang lebih besar lagi yang kelihatan cuba dibawa ialah: di kalangan ulama ada yang maklum tentang alam jin dan ada yang jahil tentang alam jin.

Pemikiran sebegini amat berbahaya dan boleh membuka jalan tipu daya psikologi kepada orang jahil di mana boleh wujud tanggapan bahawa kalau seseorang tok guru selalu berdialog dengan jin, maka agaknya dialah yang lebih wajar diambil pendapatnya berbanding ulama yang belum tentu alim tentang alam jin?

Ini amat kelakar. Sebenarnya tidak wujud soal penafian. Semua ulama menerima perkahwinan tersebut boleh berlaku. Yang menjadi perbezaan pendapat ialah sama ada perkahwinan itu sah atau tidak.

Yang nyata, semua ulama tahu tentang bolehnya berlaku perkahwinan manusia vs jin. Ini berdasarkan hadis daripada Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Aishah r.ha, Nabi pernah bersabda yang bermaksud, "Bahawasanya ada kalangan manusia ini yang akan menjadi mugharribeen, maka Aishah bertanya Nabi maksud mugharribeen itu? Maka Nabi bersabda yang bermaksud ialah mereka-mereka yang telah bermusyarakah dalam kehidupan rumahtangga dengan jin.

Amat pelik hadis yang begitu popular ini tidak disebut dalam entri ini.

Sekali lagi ditegaskan: Tidak perlu dipersoalkan sama ada ulama menerima atau menafi tentang perkahwinan jin vs manusia. Ini memang tidak pernah menjadi persoalan kerana kebanyakan mereka pernah membaca hadis di atas.

Yang menjadi persoalan di kalangan ulama ialah adakah valid perkahwinan antara manusia dan jin WALAUPUN RASULULLAH memberi isyarat bahawa perkara ini boleh, akan bahkan pernah berlaku?

Jawapannya ialah jumhur ulama menolak perkahwinan antara jin dan manusia. Dan ini bukan main ikut akal-akal mereka tetapi berdasarkan ayat Quran "Dan di antara tanda-tanda kebesaran Allah S.W.T, dijadikan bagi kamu (manusia) untuk pasanganmu dari jenis kamu juga (manusia), supaya kamu mendapat ketenangan dengannya dan dianugerahkan kepada kamu kasih sayang dan rahmat dari Allah S.w.T." Surah Rum Ayat 21.

Jumhur ulama menolak validity perkahwinan manusia vs jin. Ianya dihukumkan sebagai TIDAK SAH. Jika berlaku maka hendaklah dipisahkan. Kecuali seorang ulama bernama Qamuli yang berpendapat ianya dibolehkan.

Justeru sikap yang perlu diambil oleh muslimin ialah mengikut JUMHUR.

Semoga berhati-hati dalam memberi penilaian syarak terhadap sesuatu.

Gazali Adam said...

Jika manusia dan jin percaya segalanya boleh berlaku atas kehebdak allah. tiada yang mustahil. the moral of the story is jika anda tak pernah dan tak berpeluang melihat dan bertemu bangsa jin. sukar bagi anda menerima dan memahaminya.lebih2 lagi setelah membaca pengalaman manusia lain yang telah diizinkan bertemu bangsa jin maka akal dan hati sukar menerima hanya manusia yang terpilih oleh allah diizinkan bertemu mahlok mahlok allah yang lain dimuka bumi ini. Semuga anda yang tak percaya mendapat petunjuk dari allah tentang kevesaran allah.

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin

Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)