Followers

kursus

Kursus Rawatan Islam Terbaru

Tahap 1 : akan diadakan pada 19 - 20hb. September 2015 di Akrine Kuang

Kursus ini akan menekankan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini sesuai bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:

* Bagaimana alam jin
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan kehadiran jin
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar jin (tarik guna serban / botol)
* Teknik mandian pesakit
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan
Yuran adalah RM250.00 sahaja. Tempat adalah terhad. Hanya peserta Tahap 1 yang layak untuk mengikuti kursus Tahap 2

SMS butiran anda nama, alamat, pekerjaan kepada 019 758 4801

Tahap 2 : akan dimaklomkan

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih menekankan kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:

* Persiapan diri seorang perawat
* Keperluan bilik rawatan
* Teknik tikam
* Teknik baling
* Teknik tidurkan jin
* Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
* Teknik Rotan Objek (TRO)
* Teknik ambil barang sihir
* Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP)
* Teknik Serkupan Azab (TSA)
* Keberkesan Rawatan
* Latihan

Yuran adalah RM250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan)

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Tarikh tutup permohonan adalah seminggu sebelum tarikh kursus


Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan( Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

Hotel yang terdekat terdapat di TSB BBaru Sg. Buluh

Kusus Pengukuhan Tahap 3

Tarikh : 15hb. November 2014

Tempat : Dewan Burhanuddin Helmy, Kuang

Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Yuran : RM100.00

Thursday, February 5, 2009

Sandaran dan Pre-caution Membunuh Jin

Seorang bekas penuntut Akrine melalui sebuah forum/portal mempertikaikan 2 perkara yang melibatkan teknik rawatan saya.

Dia mempertikaikan kewajaran menyembelih atau membunuh jin dan juga apakah perawat benar-benar pasti jin itu mati.

Katanya apabila perompak atau pencuri masuk rumah kita adakah wajar kita bunuh hanya dengan kesalahan merompak atau mencuri sahaja? Begitulah juga dengan jin... kalau dia masuk dan ganggu kita, apakah wajar kita bunuh? Katanya lagi, sebenarnya jin tak mati dia buat-buat mati aje....

Sebagai perawat anda mestilah ada keyakinan dan keyakinan mestilah hasil dari ilmu. Persoalan bolehkah membunuh jin mestilah ada sandarannya.

Mari kita fahami mafhum hadis berikut:

Sabda RasuluLLAH SAW dari Abi Said al-Khudri "Sesungguhnya di Madinah ada golongan jin yang telah menganut agama Islam. Barangsiapa yang melihat sesuatu dari golongan Awamir (jin yang tinggal di rumah) maka hendaklah ia mengarahkannya ia keluar (sebanyak 3 kali). Jika ia enggan keluar bolehlah dibunuh selepas itu kerana ia adalah syaitan"

Berdasarkan hadis di atas ada beberapa iktibar yang boleh kita ambil :

1. Wujudnya jin Islam, maka amat silaplah golongan yang berpegang "sebaik-baik jin sejahat-jahat manusia"

2. Adanya kumpulan jin yang bernama "awamir" yang suka tinggal di rumah manusia

3. Jin boleh dilihat tetapi bukan pada bentuk asal

4. Boleh membunuh jin setelah diberi amaran sebanyak 3 kali

5. Tidak banyak perbezaan dari segi fizikal antara jin dan syaitan, apabila jin engkar ia dikategorikan sebagai syaitan

6. Jika jin masuk rumahpun boleh dibunuh tentulah lebih wajib membunuh jin yang masuk ke badan manusia. Kerana kerosakan apabila jin berada di badan lebih besar dari sekadar berada di dalam rumah.

Saya mengambil hadis ini sebagai sandaran dalam rawatan saya, harus diingat jangan sembrono mahu membunuh jin. Anda mestilah memberi amaran supaya jin berkenaan keluar dari tubuh terlebih dahulu. Amaran sebanyak 3 kali sekurang-kurangnya "keluar kerana ALLAH dengan izin ALLAH" kemudian tarik keluarkan sepertimana yang diajar (dengan serban, botol, direct dsb). Hanya selepas itu barulah jin berkenaan layak dibunuh.

Matikah jin bila disembelih? Soalan ini saya juga boleh tanya secara terbalik, tidak matikah bila disembelih?

Persoalan mati atau tidak bukan hak kita. Ini sama dengan kata-kata sembuhkah rawatannya? kerana yang memati dan menyembuh adalah hak mutlak ALLAH... jangan suka membuat andaian tanpa asas atau sandaran.

10 comments:

Sheik said...

Salam,

Sila rujuk semula kuliah Tn. Guru Haron Din berkenaan hakikat makhluk halus. Mana-mana kumpulan topik ini sama kupasannya...dari kumpulan 1 sampailah kumpulan 20 di Darussyifa.

Ada kalangan jin yang berasal daripada perkahwinan antara perempuan jin dan iblis. Yang datang daripada susugalur ini juga mewarisi sifat panjang umur sehingga kiamat oleh iblis.

Al-awamir yang boleh dibunuh ialah apabila ia merupa dalam bentuk haiwan yg mengancam manusia dan tidak berganjak setelah diberi tempoh tiga hari. Ia boleh mati apabila dibunuh dalam keadaan merupa (berjasmani).

Membunuh jin dalam badan, tiada bukti bahawa ianya mati dan sukar dibuktikan.

Jadi tak payahlah nak bergaduh sorang kata mati sorang lagi kata tak mati. Dua-dua pihak dah confirm tak boleh nampak, lepas tu dua-dua berkata macam lebih tahu. Tak ke mana perbahasan macam ni.

Kan baik kalau kata Allahua'lam. itu lebih dekat dengan taqwa.

Allahua'lam

Abdul Majid Hasan said...

Salam sheik,

Saya tidak meng"confirm"kan mati... saya letakan 2 perkara sebagai hak mutlak ALLAH.

Anonymous said...

Salam, semuga Allah memberikan kekuatan Kpd ustaz untuk menangani pelbagai kesulitan dan permasalahan.
Sama2lah kita mencari keredhaanNya. Wslm

Anonymous said...

Asalamualaikum,

Minta pencerahan dari yang arif.
Selain dari teknik "sembelih," pembacaan ayat-ayat azab juga mungkin boleh menyebabkan kematian jin.

Dari apa yang dikatakan oleh Tuan Sheik, Al-awamir yang boleh dibunuh ialah apabila ia merupa dalam bentuk haiwan yg mengancam manusia dan tidak berganjak setelah diberi tempoh tiga hari.

Sekiranya membunuh jin dengan kaedah sembelih adalah tidak dibenarkan, adakah membunuh jin dengan kaedah ayat-ayat azab juga tidak dibenarkan?

Salam.

Anonymous said...

Hmm...ni kes lawan guru balik. banyak kes macam ni. mereka tak sedar bahawa dengan ilmu gurulah dia pandai, dan syaitanlah yg telah membisikkan keraguan kpd mereka.semoga ustaz diberi kekuatan oleh Allah s.w.t.. Amiiin

din said...

Assalamualaikum wbt>>

Bagi ana jgn kita bergaduh dgn hal2 yg furuk sampai tinggal matlamat asal kita iaitu berjuang di jalan Allah.

Adapun mati atau tidak jin jika disembelih terserah kepada Allah. Baca buku Sheikh Wahid "perisai kebal mengatasi jin & syaitan" memang jin akan terbakar ada yg mati jika di ruqiyah .. Wallahualam,tapi hal ini perlu dilakukan oleh org yang mahir dalam perubatan.. Bagi saya jgn kita membunuh jin kerana mereka bersifat pendendam cuma jika kita terus menerus meruqyah jika mereka tak keluar mereka akan hangus itu sebab kedegilan merekan sendiri.

Jgn kita jd tebuan yang belajar dari lebah nak buat madu tapi akhirnya sarang jadi taik.. Maaf saya hanya menegur diri sendiri

Anonymous said...

Semoga ALlah merahmati kita semuanya.Mari saling mendoakan.Allahumma a'izzal Islam wal muslimeen.

Anonymous said...

Salam. Siapakah kita jika dibandingkan dengan Sheikh Wahid? Siapakah kita jika dibandingkan dengan perawat2 yang aktif dalam kaedah rawatan islam? Kita hanya banyak memberi komen sepertimana penonton biasanya berlagak lebih "expert" daripada player. Justeru itu, yg kita tak tahu janganlah berlagak tahu bagi mengelakkan kita termasuk dalam golongan Jahil Murakkab, Wallahuaklam.

Anonymous said...

Akum,
Saya ingin meminta penjelasan dr tuan mengenai ayat tuan didalam rencana ini : Wujudnya jin Islam, maka amat silaplah golongan yang berpegang "sebaik-baik jin sejahat-jahat manusia". oleh tak tuan jelaskan maksuknya secara mendalam.
Terima kasih.

Salam.

putra perdana said...

Harus Membunuh jika perlu.

Dari web Darussyifa.org

http://www.darussyifa.org/modules.php?name=News&file=print&sid=37


Di dalam membincangkan persoalan merawat sakit akibat gangguan dan rasukan makhluk jin dan syaitan, ulama Islam tersohor Imam Ahmad ibn Taymiyyah telah mengemukakan lapan fatwa penting yang perlu difahami oleh umat Islam, khususnya oleh para pengamal pengubatan Islam iaitu :



[1] menolong seseorang yang teranaiya akibat rasukan jin dan syaitan adalah sesuatu yang disyariatkan oleh Allah sekalipun mungkin proses rawatan yang dilakukan itu akan menyebabkan kematian sekelompok jin.


Imam Ibn Taymiyyah menyatakan, “…..adalah harus, bahkan sunat, dan boleh jadi juga wajib, untuk mempertahankan serta menolong seseorang yang telah dizalimi [oleh makhluk jin dan syaitan yang merasuknya]. Tetapi orang tersebut hendaklah dibantu [dirawat] dengan “cara yang adil”, iaitu berdasarkan apa yang diperintahkan Allah dan RasulNya, seperti membacakan doa-doa dan zikir-zikir yang disyariatkan di dalam Islam [kepada diri pesakit], atau seperti menyuruh jin yang merasuk badan pesakit tersebut [agar segera meninggalkan badan pesakit]…….Maka apabila para pesakit tersebut telah sembuh dan pulih melalui doa, bacaan-bacaan zikir dan pelbagai arahan-arahan dan kecaman keras yang dtujukan kepada jin perasuk tersebut maka telah berhasillah tujuan yang dicari [iaitu kesembuhan diri pesakit]; dan rawatan seumpama ini adalah harus dan dibolehkan sekali pun mungkin akan menyebabkan kesakitan dan penderitaan sekelompok jin atau mungkin juga kematian mereka……. Maka menolak dan menghindarkan apa-apa kezaliman dan pencerobohan yang dilakukan oleh seseorang itu, samada dia [penceroboh tersebut] seorang Muslim ataupun kafir, adalah wajib sebagaimana sabda Nabi saw yang bermaksud,


“Barangsiapa yang terbunuh kerana mempertahankan hartanya maka dia adalah syahid, dan barangsiapa yang terbunuh kerana mempertahankan darahnya maka dia adalah syahid dan barangsiapa yang terbunuh kerana mempertahankan agamanya maka dia adalah syahid” [hadis riwayat Abu Dawud dan al-Tirmidhi].


Maka sekiranya harus bagi seseorang Muslim yang dizalimi itu untuk mempertahankan hartanya walaupun mungkin terpaksa membunuh pencerobohnya maka sudah semestinya harus [menurut hukum syarak] bagi seseorang Muslim itu untuk mempertahankan akalnya, badannya dan kehormatannya [dari pencerobohan makhluk jin dan syaitan]. Maka sesungguhnya syaitan dan jin berupaya untuk merosakkan akal manusia, menyakiti jasadnya dan mungkin juga melakukan perlakuan-perlakuan sumbang terhadap mangsanya [orang yang dirasuk], maka sekiranya perlakuan-perlakuan jahat seperti ini dilakukan sesama manusia di mana adalah harus untuk membunuh pihak yang menceroboh maka begitulah juga adalah harus, sekiranya terpaksa, untuk membunuh pihak jin yang menceroboh”

Blog/web Rawatan

My Favourite

Expose Mistik part-1

Expose Mistik Part 2

Expose Mistik Part 3

Teknik Tidurkan Jin



Senarai Perawat Luar Negeri

KLINIK RUQYAH DI LUAR NEGERI





  • Jordan
  • "Ayesh Quran: Cell: 00962795576723, ayeshquran@yahoo.com (Taibeh, Irbed, Jordan)
  • UK
    • Abu Junaid: 07834326225 (Birmingham and surrounding areas, UK)
    • Abdul Jabbaar: 07976918576 (Huddersfield and surrounding areas, UK)
    • Abu Abdullah As-Salafi: 07737557330 (Birmingham, UK)
    • Abu Abdullah: Ruqyashariyah@yahoo.co.uk, http://groups.yahoo.com/group/RuqyaShariyah/
    • Zaid : 07985667618 (Leicester, UK)
    • Sheikh Abu Hanifah (appears on the Islam Channel Q&A): 0208 471 5766 (London, UK)
    • Ibrahim At-turki: 07719380579 (Hertfordshire, North London)
  • USA
    • Abdulhakim Alhiyafi: (615) 668-2522 (Dallas, Tx 76107), the sheikh works in Sharia Academy and he travels to other states frequently.
    • Ahmad Al-Jabry: (313) 384-4509 (Dearborn, Mi 48126)
  • Germany
    • Abu Sufian: 01625365432 (Bonn)
  • Bosnia and Herzegovina
  • Morocco
  • Pakistan
    • Iqbal Salafi: TEL: 0092 51 5537998 (7AM-3PM PST), Mobile:0092 3335115646, Kashmiri Bazaar near masjid Darus Salaam, Ahl Hadith (RAWALPINDI-PAKISTAN)
  • Egypt
    • Waheed Abdul-Salam Balo: 0020105061850 (Egypt)
  • Yemen
    • Muhammad Al-Imam center (Ma'bar, Yemen)
    • Abdul-Qadir Al-Qudsy center (Al-Qadisiyah, San'a', Yemen)
  • Saudi Arabia
    • Abdul-Azeez Abu Djeen: phone: 4265211, cell: 055415020 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-Subai'y: 055216484 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez bin Jdeed: 055425132 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Abdullah: 054264125 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah As-Sadhan: 055261525 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Nasir Armeeh: phone: 055425132, cell: 055212184 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abdullah Fahd Arsheedy: 0557556976 , 0557992665 (Al-Kharj, Saudi Arabia)
    • Khalid Al-habashy: the imam of Masjid Al-Sulayman (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Munair Arab: (+966) 555708580, www.alroqia.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Abdul-Azeez Muhammed Al-Kharmy: cell: 055663850, aziz1123@hotmail.com (Jeddah, Saudi Arabia)
    • Saleh An-Nah-Has: 0506575057 (At-Ta'ef, Saudi Arabia)
    • Ahmed Ard-dady: office: 048229319, cell: 0505302026 (Al-Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia)
    • 'a'edh Al-Sharary: cell: 053650839 (Tabarjal, Saudi Arabia)
    • Sa'eed Al-Qahtany: 055759590 (Riyadh, Saudi Arabia)
    • Abu Mohammed Arsainy: 055143121 (Buraydah, Saudi Arabia)
    • Khalaf Aal-Baker: 054407544, (Al-aziziyah, Saudi Arabia)
    • Muhammed Al-ataiby: 052388818, 054449429 (Al-Khalidiyah, Saudi Arabia)
  • Kuwait
    • Abdullah Al-hadad: 3842452 (Al-Green, Kuwait)
    • Faysal Al-'anzy: 9279496 (As-Sableekhat, Kuwait)
    • Hady Al-'anzy: 9009019 (Al-Jahra', Kuwait)
    • Mohammed Al-Qaysi: 7989066 (Great Mubarak, Kuwait)
    • Abu Osamah: 7040056 (Kuwait)
  • UAE
    • Salah Abdul-Qader: 050/6111706 (Abu Dhabi, UAE)